הסבלנות השתלמה למשקיעים בפידליטי: ברזילי הגיש הצעת רכש ליתרת המניות, בפרמיה של 40%

זו הפעם השלישית בשנים האחרונות שברזילי, המחזיק ב-92.5% מפידליטי, מנסה למחוק אותה מהמסחר * פידלטי הפסידה ביולי-אוגוסט 60 מיליון שקל מפעילותה הפיננסית

ליעקב ברזילי נמאס. שוב. היום הודיעה חברת פידליטי , שבשליטתו, על פרסום הצעת רכש ליתרת המניות המוחזקות על-ידי הציבור, במטרה למחוק את החברה מהמסחר בבורסה. הצעת הרכש היא לפי מחיר של 90 שקל למניה, הגבוה ממחיר השוק ב-40% והגבוה ב-34% מהמחיר הממוצע של המניה בששת החודשים האחרונים.

הצעת הרכש היא ל-106,566 מניות, המהוות 7.51% מהון המניות של החברה (ברזילי מחזיק ביתרת 92.5% מהמניות). מכאן, שעלות הצעת הרכש עבור ברזילי עומדת על 9.6 מיליון שקל. כדי שהצעת הרכש תצליח, צריך ברזילי להגיע לאחזקה של 95% ממניות פידלטי, ואז יוכל לבצע רכישה כפויה של ה-5% הנותרים.

המהלך מתבצע שבוע בלבד לאחר שהחברה נאלצה לדווח למשקיעים על הפסד כבד שנגרם לה בחודשים יולי ואוגוסט, הנאמד ב-60 מיליון שקל, ואשר נבע מפעילותה בשוק הנגזרים במט"ח. ביצועיה הכושלים של פידלטי בחודשיים האחרונים גררו כותרות שליליות בעיתונות הכלכלית. לא מן הנמנע כי ברזילי, שהעדיף תמיד להישאר בצל, מאס בחשיפה המחייבת את פידלטי מתוקף היותה חברה ציבורית והחליט למחוק אותה מהמסחר.

בשנים האחרונות ניסה ברזילי פעמיים למחוק את פידלטי מהמסחר בבורסה, באמצעות הצעות רכש. ההצעה הראשונה פורסמה בנובמבר 1998, במחיר של 24 שקל למניה, והשנייה פורסמה באוגוסט 1999, תמורת מחיר של 32.4 שקל למניה. שתי ההצעות הללו נכשלו. נראה כי אי רצונו של ברזילי בחשיפה גבר על החשש שלו כי ייכשל בפעם השלישית בנסיונו למחוק את פידלטי מהבורסה.

חברת פידלטי גולד סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של 24 מיליון שקל, לעומת רווח של 30.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2002 כולה הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-73 מיליון שקל. רוב הרווח מיוחס לעסקי המימון של ברזילי, שמרכזם הוא עיסוק בשוק הנגזרים - בעיקר נגזרים במט"ח.

במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח של פידלטי מפעילות המימון ב-46.6 מיליון שקל, ובשנת 2002 כולה עמד הרווח מפעילות זו על 139.4 מיליון שקל. רווחים אלה הפכו את ברזילי לשיאן השכר בשנת 2002, עם שכר של 14.9 מיליון שקל (כולל בונוסים). עם זאת, נראה כי ההפסדים הכבדים שרשמה החברה בחודשים יולי ואוגוסט, ואשר יבואו לידי ביטוי בדו"חות החברה לרבעון השלישי של השנה, צפויים למחוק את הרווחים שרשמה במחצית הראשונה של השנה, ואולי אף לשלול מברזילי את הבונוס הנגזר מרווחי החברה.