רו"ח יוסי בכר ייכנס כבר בתחילת נובמבר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

נתניהו הודיע כצפוי על מינויו של בכר, מנהל משרד ליובושיץ-קסירר, ליורשו של אוהד מראני

שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע היום (ב') כצפוי על החלטתו למנות את רו"ח יוסי בכר למנכ"ל משרד האוצר. החילופים בצמרת האוצר יהיו מהירים, ובכר יכנס לתפקידו כבר בתחילת חודש נובמבר.

בכר מחליף את המנכ"ל הפורש, אוהד מראני. מינויו של בכר טעון את אישורה של הממשלה. יצוין, כי בכר היה גם מועמדו של נגיד בנק ישראל, דוד קליין, לתפקיד המפקח על הבנקים.

בהודעתו של נתניהו נאמר, כי בכר יהיה שותף להחלטות על המינויים הנוספים הצפויים בצמרת משרד האוצר: מינוי חשב כללי חדש (ירון זליכה), מינוי ראש אגף המיסים (איתן רוב בסבירות גבוהה) מינוי ראש אגף וכח אדם ושכר (יובל רכלבסקי בסבירות גבוהה).

בכר, בן 48, הוא שותף מנהל במשרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר העומד לסיים את מיזוגו עם משרד קוסט-פורר-גבאי. המשרד מייצג בישראל את רשת ארנסט אנד יאנג, השנייה בגודלה בעולם.

בכר הוא בוגר האוניברסיטה העברית בכלכלה ובחשבונאות בהצטיינות משנת 1980, מוסמך במינהל עסקים וד"ר במימון מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. בשנים 1986-1991 כיהן כמרצה בבית הספר למוסמכים במינהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

בשנים 1990-1993 שימש כיועץ לרשות ני"ע בנושא תקינה חשבונאית. כמו כן היה חבר במספר ועדות מקצועיות של לשכת רואי חשבון. מאז 1990 שימש כמרצה בביה"ס למינהל עסקים של אוניברסיטת ת"א.

בשנים 1991-1993 עסק בכר בייעוץ כלכלי-פיננסי, בעיקר בתחום הבנקאות,וביצע מספר הערכות שווי של הבנקים הגדולים לקראת מכירתם לגורמים פרטיים. בשנים 1992-1993 שימש כחבר הדירקטוריון של בנק המזרחי.

ב-1993 הצטרף למשרד ליובושיץ-קסירר, ומאז 1995 הוא השותף המנהל במשרד. בכר ריכז את תחום הייעוץ העיסקי, והיה אחראי למיגוון רחב של עבודות בתחום הכלכלי-פיננסי, לרבות קבוצות השקעה מובילות, בנקים, מערכת הבריאות, חברות תעשייה וגורמים בשוק ההון.