עו"ד דן מרידור הצטרף באחרונה כשותף במשרד צדוק, והתקבל בכבוד מלכים

קיבל את המקום הראשון בדף הפירמה, וגם את החדר של עו"ד מנצי סלע, החתן של עו"ד חיים צדוק ז"ל

עו"ד דן מרידור, שר האוצר ושר המשפטים לשעבר, הצטרף באחרונה כשותף במשרד צדוק. למרידור "עשו כבוד" במשרד: הוא קיבל את המקום הראשון בדף הפירמה, וגם את החדר של עו"ד מנצי סלע, החתן של עו"ד חיים צדוק ז"ל.

מרידור אמור לפתח את התחום המסחרי במשרד. ההשתלבות שלו באה במידה רבה על חשבון האחוזים המשתחררים של סלע, שנכנס להסדר פרישה. עם זאת, גם השותפים האחרים ויתרו.

האם מיקומו כראשון בדף הפירמה, מעיד על הבכירות מבחינת האחוזים? לא בהכרח. לפני כשלוש שנים, הובילו השותפים המובילים במשרד, עורכי הדין אילן שביט ואייל רוזובסקי, מהפכה שהעבירה את ההנהגה לדור הצעיר. השניים כיום מובילים את המשרד, ושביט הוא גם השותף המנהל. לא סביר שירצו מישהו שיהיה מעליהם.

ואולם, יש לזכור שהסדר בדף הפירמה במשרד צדוק, לא מציין בכירות באחוזים, אלא נקבע על פי הוותק. למה בכל זאת שמו את מרידור במקום ראשון בדף הפירמה? שביט: "אני חושב שמבחינת ותק, מוניטין ורקורד אישי, הוא ראוי להיות ממוקם כמספר אחת".

שביט, על השיקולים לצירופו של מרידור: "בפירמה כזו יש כל הזמן התלבטויות לגבי ההמשך. אפשרות אחת היא מיזוג או התמזגות עם פירמות אחרות ואתה בודק מה זה יוסיף לך. מכיוון שאין לנו עניין במיזוג עם פירמות שעיסוקן בתחומי העיסוק שלנו - שיקום חברות, פירוקים וליטיגציה מסחרית, שבהם מקומנו, לפחות מהדי השוק, גבוה מאוד, ואנו מאוד מבוקשים- אנחנו רוצים לחזק נישות שבהן אנו פחות חזקים.

"מרבית המיזוגים נכשלים, כשאתה בודק כמה שותפים נשארו והאם אחד ועוד אחד נותן שלוש. המיזוגים לא מביאים את התוצאות המיוחלות. אתה בודק גם מי שורד את המיזוגים הללו. השאלה גם איזה מיזוג: בין שווים או בין חזק לחלש. בפירמות כאלה יש גם הבעיה הבינאישית. עורכי דין הם בעלי אגו, וכל אחד עם הרגישיויות שלו. התפיסה שלנו היתה שכדי שהפירמה לא תקפא על השמרים, נקבל דור צעיר של עורכי דין צעירים, ונביא מעת לעת מטאורים.

"דן מרידור התאים לנו מאוד. מדובר באיש בעל רקורד מוכח, שלא שנוי במחלוקת, על פני כל הארץ הזו, היה שר אוצר ושר משפטים. הציפיות שלנו ממנו הן השתלבות בעיסקאות בינלאומיות ומסחריות.

"אנו מעריכים שלקראת המחצית השניה של 2004 תהיה התאוששות כלכלית, שהמשמעות שלה תהיה כניסה של גורמים בינלאומיים וחברות זרות. חשוב להן שהגורם הראשון שמלווה אותן בצעדיהם הראשוניים יהיה בעל מוניטין, מעורה בנבכי השלטון, שמכיר את דרך הפעולה במדינת ישראל, ואין אדם כמותו עם מוניטין ויושר מוכחים.

"אני רוצה לחזור לנישה מובילה במשפט המסחרי. אני רוצה שכמו שפונים אלינו כשיש פירוק מרכזי, שיפנו אלינו כשיש עיסקה מרכזית במשק".

לפני כשנה, צירפה הפירמה את עו"ד אבי דרכסלר, לשעבר מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, כיועץ לפירמה. דרכסלר מועסק בפירמה על בסיס הסדר מיוחד: הוא אמור לתת מספר שעות עבודה; מקבל אכסניה ולקוחות, והרווחים נחלקים בינו לבין המשרד.