הקרב על "המורדים": מפיקים תובעים את יאיר דורי וקבוצת מפל על נישול זכויותיהם במיזם

לדברי התובעים, לא קיבלו לידם את המניות והאופציות שהגיעו להם במיזם להפקת טלנובלות

דני דויסון, בעליה של חברת טלנובלה טוסו, יענקלה נאמן וקופי עציוני, בעליה של חברת טבת סרטים, טוענים, כי המפיקים יאיר דורי, נדב פלטי וקבוצת מפל נישלו אותם מזכויותיהם במיזם להפקת טלנובלות, הקשור, בין היתר, בסדרה המצליחה "המורדים".

במבוא לתביעה שהגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי מדובר בחבר (יאיר דורי) שביקש מחבריו (התובעים) להשקיע במיזם גדול ובעל פוטנציאל עולמי והבטיח. עוד נטען, כי דורי התחייב תמורת השקעות אלה התחייבויות "מלוא החופן".

בתביעה נטען עוד, כי לאחר שקיבל דורי מחבריו את מבוקשו - ולמרות סיכומיו עמם - החל מתחמק ממילוי התחייבויותיו.

לטענת התובעים, כשפירות ההשקעה נראו קרובים מתמיד ולאחר שהצליח לגייס משקיע נוסף (קבוצת מפל), הפכו ההתחמקויות להתכחשויות של ממש. לדבריהם, סיכומים הופרו בצורה בוטה וצינית ודורי וקבוצת מפל החלו עושים כל אשר לעיל ידם לדחוק את המשקיעים הראשונים (החברים) מחוץ למיזם המצליח ולנשלם מזכויותיהם על פי דין.

לדברי התובעים, דורי טוען, כי הדברים יצאו מידיו ומשליטתו והוא אינו יכול לעמוד מול השותף החדש שהכניס.

דויסון טוען, כי אף שבראשית מאי 2002 העביר את כל סכום ההשקעה עליו התחייב, עד היום הוא לא קיבל את התמורה - 5% מהמניות בחברה השולטת בפעילות המיזם (יאיר דורי תקשורת). בין היתר, המיזם הוא בעל הזכויות בסדרה המורדים.

כן נטען, כי דורי וקבוצת מפל מונעים ממנו לממש את האופציה לרכישת 5% נוספים במיזם.

לדברי דויסון, דורי הבטיח, כי שוויו של המיזם מיליוני דולרים והבהיר, כי הוא יהיה ערב אישית להסכם שייחתם ביניהם וכי דוידסון יהיה עשיר "כמו שלא היה מעולם".

יענקלה נאמן וקובי עציוני טוענים, כי למרות שיש בידם הסכם מפורש, המקנה להם אופציה בלתי חוזרת לרכוש 10% מהמניות במיזם תמורת תשלום של 360 אלף דולר ולמרות שהם הודיעו זה מכבר, כי ברצונם לעשות כן, מונעים זאת מהם הנתבעים שלא כדין.

דויסון מבקש להורות לדורי ולקבוצת מפל להקצות לו 5% ממניות חברת יאיר דורי תקשורת ו-5% נוספים תמורת סכום של 180 אלף דולר. נאמן ועציוני מבקשים להורות לדורי ולקבוצת מפל להקצות להם 10% ממניות יאיר דורי תקשורת תמורת 360 אלף דולר.

התובעים מבקשים עוד מביהמ"ש להוציא צו מניעה זמני, האוסר על דורי ומפל לעשות כל פעולה ב-20% ממניות יאיר דורי תקשורת. סכום התביעה המשוער עומד על כ-3.2 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 2059/03)).