ביה"ד להגבלים: איגודי המוסכים והשמאים לא יוכלו להצטרף לדיון בעניין דטה-קאר

אישרה להם להיות נוכחים בדיון * דטה-קאר והפניקס התנגדו לבקשה: היא לוקה בחוסר תום לב

שופטת בית הדין להגבלים עסקיים בירושלים, מוסיה שידלובסקי-אור, דחתה בקשה של איגוד המוסכים ואיגוד שמאי הביטוח לצרף אותם לדיון המתקיים בעניין דטה-קאר, הממונה על ההגבלים העסקיים ומידע רכב ממוחשב. בתוך כך אישרה השופטת את תוקף ההיתר הזמני של דטה קאר, עד ל-20 באוקטובר.

דטה-קאר משמשת לביצוע שמאויות לכלי רכב שניזוקו, המבוטחים בחברות הפניקס ומגדל.

כבר פעמיים שאושר לחברות הסדר כובל בעניין זה - ב-1996 ו-1999. ביולי אשתקד הגישו החברות בקשה להארכת נוספת של תוקפו של ההסדר הכובל ובמסגרת זו הן ביקשו גם לקבל היתר זמני. הממונה על ההגבלים עסקיים, דרור שטרום, ציין בתגובתו לבקשה, כי הגיעו אליו תלונות, לפיהן חברות הביטוח אינן מקיימות תנאים לפיהם אושר ההסדר הקודם. לאור האמור, ביקש שטרום להאריך זמנית ההסדר עד לקבלת מסקנות בעניין.

עם הגשת הבקשה הגישה חברת מידע רכב ממוחשב (מר"מ) התנגדות לאישור ההסדר, באמצעות משרד עוה"ד גלעד שר. בתוך כך הגיש גם איגוד המוסכים ואיגוד שמאי הביטוח בקשה להצטרף לדיון.

דטה-קאר והפניקס, המיוצגים על ידי עוה"ד יוסי הלוי וגיל כהן, התנגדו לבקשה להצטרפות. בין השאר טענו, כי הבקשה לוקה בחוסר תום לב ובהסתרת המניעים האמיתיים לבקשת ההצטרפות. עוד נטען, כי בעלי מר"מ הם בעלי תפקידים רמים באיגוד השמאים, שכן אחד הבעלים של החברה הוא עמי מימון, המכהן כסגן יו"ר איגוד השמאים.

השופטת החליטה למנות כמומחה מטעם בית הדין את אלי גונן, כדי שיבחן את התוכנה ממוחשבת לשירותי שמאות בתחום ענף הרכב, אותה משווקת דטה-קאר.

לאחר הגשת חוות הדעת קבעה השופטת, כי היא אינה רואה מקום לצרף את איגודי המוסכים והשמאים כצד לדיון, אך היא מאפשרת להם להיות נוכחים בדיון הבא, שיתקיים ב-21 לחודש. (ה"ע 02/ 7009).