ברזאני צפוי לסייע למרלז במימון רכישת מניות התמח"ת משמרוק

אמנון ברזאני ירכז עסקי המשפחה בישראל, לאחר שרכש את מניות אחיו, אסף, במרלז

אמנון ברזאני צפוי להזרים לחברת מרלז, בה הוא שולט לצד אייל יונה, את רוב המימון לצורך רכישת חלקה של שמרוק בתחנה המרכזית החדשה בת"א (התמח"ת) או אף את כולו. כך העריכו השבוע גורמים בשוק ההון. ברזאני ויונה מחזיקים כיום בכ-31% ממניות מרלז כ"א. מרלז ושמרוק שולטות, בחלקים שווים, בפרוייקט התמח"ת.

אתמול רכש אמנון ברזאני את מניות מרלז שהחזיק אחיו, אסף ברזאני, במה שהוגדר ע"י מקורביהם חלק מחלוקה מחודשת של ניהול העסקים המשפחתיים.

ככל הידוע, יתמקד מעתה אסף ברזאני, לאחר כמה שנים של פעילות בישראל, בניהול עסקי המשפחה בחו"ל, הכוללים בעיקר מלונות באירופה (בפרט בהולנד). אמנון ברזאני ינהל את עסקי המשפחה בישראל, הכוללים, מלבד מרלז, בעיקר את חברת אלעד מלונות, שותפות עם יצחק תשובה.

מרלז, שרשמה במחצית הראשונה של השנה הפסד כבד של 12.6 מיליון שקל, תפרק את אחזקותיה המשותפות עם שמרוק, זרוע השקעות של רוי דיסני, על רקע העסקה לרכישת השליטה בגמול (באמצעות חברת אמ.פי.איי, המוחזקת ע"י השתיים), שממנה הסתייגה שמרוק.

במסגרת מהלך היפרדות כפול, שיתבצע בד בבד עם העברת השליטה בגמול לידי אמ.פי.איי, הצפויה בימים הקרובים, תרכוש מרלז מידי שמרוק 43.8% ממניות אם.פי.איי תמורת 10.2 מיליון דולר (בעיקר באמצעות נטילת התחייבויותיה של שמרוק לבנק הפועלים, בסכום של 7.1 מיליון דולר), ואת חלקה של שמרוק בתחנה המרכזית החדשה בת"א תמורת 10.1 מיליון דולר. עד היום לא ברור מהיכן תשיג מרלז את מקורות המימון לביצוע רכישת התמח"ת. כאמור, ההערכות בשוק הן, כי ברזאני הוא שיזרים לחברה את מקורות המימון הנדרשים, בהון או בערבויות.

שותפו במרלז, אייל יונה, כך נראה, יתקשה להעמיד מימון דומה. כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, מתמהמהת חברת הבנייה הפרטית של יונה, חפציבה, בהחזר חוב קטן יחסית, בסך של כ-16.5 מיליון שקל, לפולאר השקעות המשתייכת לקבוצת שרם-פודים-קלנר.

מהביאורים לדו"חות פולאר עלה, כי החברה האריכה בשנה נוספת, עד תום חודש יוני 2004, את מועד פירעון החוב של יונה בגין יתרת התמורה של מכירת מחצית מאחזקות פולאר בחצרות הדר, עסקה שהתבצעה בחודש יוני 2001.

בבעלות חצרות הדר מרכזי מגורים לאוכלוסייה מבוגרת, בצומת רעננה ובמושב נורדיה (בשותפות עם משכנות כלל). פולאר השקעות מכרה לחפציבה של יונה 45.6% ממניות החברה תמורת כ-31 מיליון שקל ורשמה בדו"חות 2001 רווח הון של 25 מיליון שקל מהמכירה.