במיטב מורידים המלצתם לאגיס מ"קנייה" ל"תשואת שוק"; מחיר היעד - 100 שקל

"המשך המומנטום החיובי בפעילות הבינלאומית של החברה יאפשר לה לצמוח ב - 14% בשורת המכירות ב-2004"

שי יצחקי, אנליסט במיטב, מוריד את המלצתו לאגיס מ"קנייה" ל"תשואת שוק" ונוקב במחיר יעד של 100 שקל למניה, "זאת, למרות צמיחת החברה, שבבסיסה אסטרטגיה עסקית נכונה, וחרף ההתפתחויות החיוביות הצפויות, הואיל ומחיר המניה מגלם להערכתנו חלק ניכר מהחדשות הטובות הצפויות".

בדוחות הרבעון השני, אומר יצחקי, בולטת המשך המגמה החיובית בפעילות הבינלאומית לעומת ההידרדרות בשוק המקומי. הכנסות החברה עמדו על 435 מיליון שקל, צמיחה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בחטיבה הבינ"ל עמדה על 23%, המכירות הסתכמו ב - 233 מיליון שקל. המכירות בישראל קטנו ל- 157 מיליון שקל, עקב המשך השחיקה המהירה במכירות התרופות בישראל שאוזנו במקצת ע"י צמיחת חטיבת מוצרי הצריכה, בעיקר עקב עיתוי חג הפסח.

עוד מציין האנליסט את צעדי ההתייעלות שבוצעו בקרליין נקה, הכוללים את סגירת מפעל נקה בפתח תקווה והסכם למיזוג פעילות השיווק והמכירה עם חברת "נאש", וצפויים, לדעתו, להחזיר את חטיבת מוצרי הצריכה לפסי רווחיות כבר ברבעונים הקרובים. יצחקי סובר, כי מכירת החטיבה אינה עומדת כרגע על הפרק, לפחות לא בזמן הקרוב.

באשר לשנת 2004 מעריך יצחקי, כי המשך המומנטום החיובי בפעילות הבינלאומית של החברה יאפשר לה לצמוח ב - 14% בשורת המכירות וב - 22% ברווח הנקי.

בהנחה שהחברה אכן תמשיך להפגין קצבי צמיחה מהירים, סבור האנליסט כי הנפקה של מניות החברה בארה"ב עומדת בהחלט על הפרק בטווח של השנה-שנה וחצי הקרובות.

יצחקי מציין, כי אגיס נסחרת כיום במכפילי רווח של 20.6 לשנת 2003 ו - 16.7 לשנת 2004, נמוך ב- 10% מרמות המכפילים הממוצעות של חברות גנריות בארה"ב. למרות שקיימת סבירות גבוהה כי אגיס תקבל עוד מספר אישורים משמעותיים השנה, חלקם אפילו בטווח הקרוב, הרי שחלק ניכר מהחדשות הטובות כבר מגולמות, להערכתו של יצחקי, כאמור, במחיר המניה הנוכחי. זאת, בעוד רמת הסיכון במניה הולכת וגוברת ככל שציפיות השוק מהחברה עולות.

"על כן, ברמות המחיר הנוכחיות אנו מעדיפים לעבור לעמדת המתנה ומורידים את המלצתנו מקנייה לתשואת שוק, על אף שגישתנו הבסיסית, כלפי האסטרטגיה של החברה וסיכויי הצמיחה שלה, נותרה חיובית".