ג'ולקס ממשיכה להצליח בשוק הנגזרים במט"ח: רשמה רווח נקי של 8.4 מיליון שקל ברבעון השני

מתחילת השנה הסתכמו רווחיה ב-17.6 מיליון שקל * החברה טוענת כי כיום, חלק גדול מפעילותה הוא בעסקאות עתידיות על מדדי הבורסות בעולם

חברת ג'ולקס , שבשליטת היהלומן דוד אלישיוב (גיסו של לב לבייב), המשיכה לספק רווחים מרשימים גם ברבעון השני של השנה. ג'ולקס, העוסקת במסחר בעסקאות עתידיות במט"ח ובעסקאות עתידיות על מדדי הבורסות בחו"ל, סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 8.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח של ג'ולקס מתחילת השנה מסתכם ב-17.6 מיליון שקל - יותר מהרווח שרשמה החברה בשנת 2002 כולה, שהסתכם ב-14.6 מיליון שקל.

ההפסד הכבד שרשמה פידליטי של יעקב ברזילי בחודשים יולי-אוגוסט מפעילותה בשוק הנגזרים במט"ח, שהסתכם ב-60 מיליון שקל, מלמד עד כמה תחום זה, שבו פעילה גם ג'ולקס, הוא תנודתי באופיו. ג'ולקס ציינה כי הרווחים שייצרה החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה נבעו מפעילותה בשוק העסקאות העתידיות על מדדי הבורסות השונות בחו"ל, ופחות מפעילות באופציות ובחוזים עתידיים על מטבעות, כפי שהיה בעבר.

רווחיה של החברה מפעילותה הפיננסית הסתכמו ב-8.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 10.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו רווחיה של החברה מפעילות פיננסית ב-18.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 24.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

הונה העצמי של ג'ולקס הסתכם בסוף הרבעון השני ב-63.3 מיליון שקל, והוא מניף מאזן בהיקף של 97.5 מיליון שקל. קופתה של החברה מכילה 63.7 מיליון שקל ויש לה פקדונות לזמן קצר בהיקף של 10.8 מיליון שקל. מנגד, לחברה התחייבויות שוטפות לבנקים בהיקף של 10.7 מיליון שקל, והתחייבויות פיננסיות אחרות בגין אופציות מט"ח ועסקאות עתידיות במט"ח, בהיקף של 18 מיליון שקל.

בנוסף להשקעותיה הפיננסיות, מחזיקה ג'ולקס במספר חברות בורסאיות, בהן גולן מלאכת מחשבת , הרשומה בספריה של ג'ולקס לפי שווי אפס, וכן מניות בחברת רדוויז'ן , בשווי של 289 אלף שקל. ההשקעה ברדוויז'ן מוצגת לפי שווי השוק, ולכן החברה מתאימה בכל רבעון את שווי ההשקעה בספרים לשווי השוק שלה.