שמעון פרס: בשלו התנאים לאיחוד בין 'העבודה' ו'עם אחד' בראשות עמיר פרץ

יו"ר מפלגת העבודה אמר כי מו"מ לאיחוד המפלגות עשוי להפתח כבר בשבוע הבא

יו"ר מפלגת העבודה שמעון פרס אמר ביום שלישי כי בשלו התנאים לאיחוד בין 'העבודה' ו'עם אחד' בראשות עמיר פרץ, וכי מו"מ לאיחוד המפלגות עשוי להפתח כבר בשבוע הבא.

במסיבת עיתונאים, שכינס בבית מפלגת העבודה בתל אביב, אמר פרס, כי אין עדיין הסכם "פורמאלי" בין המפלגות, אולם שתיהן עברו תהליך של דיונים והן מוכנות לקראת כניסה למו"מ.

"אנו קוראים לעם אחד לאחד את השורות וקוראים לכל חברי המפלגה בעבר ,לחזור הביתה כדי להחזיר למפלגת העבודה את האופי ההיסטורי ולשנות את פני מדינת ישראל". פרס אמר כי "איחוד שתי המפלגות יצור חזית כלכלית חברתית עם משנה מדינית ברורה שתוכל להשיב מלחמה שערה ולהחזיר למפלגת העבודה אמון ותמיכה של ציבור גדול שמדוכא ממה שקורה היום במדינה. הדרך להפלת שרון, עוברת דרך האיחוד הזה", אמר פרס. לדבריו, הוא מתכוון לזמן את לשכת המפלגה ביום חמישי ויתכן שכבר בכינוס זה יוחלט על הקמת צוות מו"מ מול עם אחד.

"יש הגיון באיחוד זה. 'עם אחד' היא תנועה של ועדי עובדים ואנו רואים בהם חלק מבשרנו, אנשים שהיו בעבר אנשי מפלגת העבודה. הגייסות של עמיר פרץ בשטח יסייעו לנו כבר בבחירות המוניציפאליות הקרובות. אנו כבר עובדים היום ביחד ברוב המקומות", אמר.

בתשובה לשאלה על מחירו של האיחוד, אמר פרס, כי "אנו יודעים את ערכם של עמיר פרץ ומפלגתו. אני מניח שהאיחוד יהיה במתכונת איחודים שהיו בעבר. בהתייחס לקולות ההתנגדות שנשמעים במפלגת העבודה על צירוף עם אחד, אמר פרס, כי "אנו מפלגה דמוקרטית, יהיה דיון והרוב יכריע". לדבריו, יפגש עם עמיר פרץ בשבוע האחרון. "שיחות יש, אך מו"מ עדיין אין".

בהתייחסו להצעת תקציב המדינה שאושרה ביום שני בממשלה אמר יו"ר העבודה, כי "התקציב שהתקבל הוא האנטי-חברתי ביותר שהיה בתולדות המדינה וגם אנטי-כלכלי. ישראל צריכה לחיות כמדינת רווחה במתכונת מדינות סקנדינביה, כמו: דנמרק ופינלנד הדומות לה בגודלן ולא מדינה קפיטליסטית שדורסת את העובדים ואת בעלי העסקים הקטנים. לדבריו, הממשלה היא "חסרת יוזמה גם בתחום המדיני וגם בתחום הכלכלי, מתעלמת מהשכבות החלשות, נלחמת במובטלים ומגדילה את המצוקה והעוני. המדינה אחוזה שיתוק".

בתשובה לשאלה על שתיקתו הנמשכת בנושא חקירות בניו של שרון והחשד לשחיתויות, טען פרס כי מפלגת העבודה צריכה להזהר שלא להצטייר כמי שעושה הון מפרשיות הנחקרות ויש לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה. "אני מעדיף להעביר ביקורת לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים, ואני יודע שיש במפלגה מי שחושבים אחרת", אמר בעוד מזכ"ל המפלגה, אופיר פינס, מהנהן בראשו לצידו.

פרס אמר, כי הוא מצפה שהאיחוד עם 'עם אחד' יגביר את קולה של האופוזיציה בתקשורת וקבל על כך ש"ערוץ 1" הפך להיות דובר הממשלה. "לא משמיעים את קולנו שם", טען.