בעקבות העליות במניה: בבנק הפועלים מעדכנים מחיר היעד של נייס ל-105 שקל

"ההוצאות התפעוליות יקטנו, בשל המשך הטמעת חברת תאלס וצמצום כפילויות במחלקות הפיתוח וההנהלה"

חברת נייס ממשיכה לקבל המלצות חיוביות מבתי ההשקעות השונים, והפעם הגיע תורה של מחלקת המחקר בבנק הפועלים.

האנליסטים עדו דולב ורחלי גרשון מציינים מספר גורמים עיקריים שישפיעו לחיוב על תוצאותיה העתידיות של החברה: הראשון, שיפור בשולי הרווח הגולמי, כתוצאה מהגדלת רכיב התוכנה במוצרי החברה. "שלושה תהליכים צפויים להשפיע, להערכתנו, בכיוונים מנוגדים על הרווחיות הגולמית של החברה", כותבים דולב וגרשון.

"הראשון הוא הגדלת שיעור ההכנסות משירותים, מסך ההכנסות, עד ל-30%, לעומת 22% כיום. שינוי זה צפוי להקטין את רמת הרווחיות הכוללת של החברה, מכיוון ששולי הרווח הגולמי בתחום השירותים (שעומדים על כ-16% כיום) נמוכים משמעותית משולי הרווח הגולמי בתחום המוצרים (העולים על 60%).

"השני הוא שיפור ברמת הרווחיות של תחום השירותים, שיאפשר לחברה לשמור על רמת הרווחיות הגולמית הנוכחית, והשלישי הוא שינוי תמהיל המוצרים, תוך הגדלת רכיב התוכנה, המאופיין ברמת רווחיות גבוהה יחסית. שינוי זה נובע מהוספת יישומים מתקדמים, מבוססי תוכנה, לבסיס החומרה הקיים. יישומים אלו יתווספו הן לתחום ה-centers contact והן לתחום הקלטות הווידאו". השפעת השינויים הללו תתבטא, להערכתם, של דולב וגרשון בהמשך שיפור איטי בשולי הרווח הגולמי, מכ-51% לכ-52% בסוף שנת 2004.

הגורם השני שישפיע לחיוב על תוצאות החברה, להערכת האנליסטים, הוא שיפור ברווחיות התפעולית של נייס, בשל המשך תהליך הטמעת חברת ת'אלס. דולב וגרשון מציינים, כי צעד זה יתבטא ברבעון הקרוב בעלייה בהוצאות החד-פעמיות, בדומה לאלו שנרשמו ברבעון השני, אך בהמשך יביא צעד זה לירידה בהוצאות התפעוליות, כתוצאה מצמצום בהוצאות המו"פ וההנהלה.

"שיפור נוסף ברווחיות התפעולית ינבע מכך שההוצאות התפעוליות, להוציא הוצאות שיווק, הן קשיחות ברובן ומושפעות אך במעט מהשינוי ברמת המכירות. לכן, הגידול הצפוי במכירות החברה לא יביא לגידול מקביל בהוצאות אלו וכך יביא לשיפור ברווחיות התפעולית",מוסיפים בבנק הפועלים.

מנגד מציינים דולב וגרשון, כי נייס נהנית מהכנסה מימונית רבעונית, הנובעת מיתרה הולכת וגדלה של מזומנים ושווי מזומנים במאזנה. נכון לרבעון השני, גדל סכום המזומן מ-79.2 ל-87 מיליון דולר, אולם למרות הגידול העקבי בסעיף מאזני זה, בשנה האחרונה, הכנסות המימון נמצאות במגמת ירידה, הנובעת מירידת הריביות הנהוגות בשוק.

להערכתם, הצפי לגידול עקבי במכירות החברה, יחד עם השיפור ברווחיות הגולמית והקטנת שיעור ההוצאות התפעוליות, יביאו לקפיצה משמעותית ברווח הנקי של החברה. דולב וגרשון מעריכים, כי נייס תרשום ברבעון השלישי רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ושל 5.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון השני.

הגורם האחרון אותו מציינים השניים כמנוע לשיפור בתוצאות החברה הוא פיתוח מוצרים מתקדמים. "בנוסף לצמיחה הטבעית של שוקי החברה, שתלויה כמובן בקצב התאוששות הכלכלה העולמית, מפתחת החברה מוצרים חדשים, שעשויים להוות את מנועי הצמיחה העתידיים. מוצרים אלו יציעו יישומי תוכנה מתקדמים, שימקסמו את היכולות של המערכות הקיימות. כיום נמצאים מוצרים אלו בשלבי פיתוח וניסוי אצל לקוחות, כשבמידה וישווקו, יקבלו ביטוי בסעיף המכירות, החל מהחצי השני של שנת 2004.

"מוצרים חדשים אלו עשויים אף להביא לשיפור בשולי הרווח הגולמי מתחום המוצרים, בשל מרכיב התוכנה הקיים בהם, שמאופיין בשולי רווח גבוהים. גם שולי הרווח הגולמי הנובעים משירותים צפויים להשתפר, מאחר והשירותים יהפכו לחלק בלתי נפרד מתהליך התאמת המערכות ללקוחות השונים (מערכות אלו ידרשו תהליך של התאמה לדרישות כל לקוח, כך שחלק מההכנסות בעת הרכישה יזקפו לטובת שירותים)", מציינים דולב וגרשון.

ומהגורמים שישפיעו לחיוב על תוצאות נייס לתחזיות לרבעונים הבאים. להערכת דולב וגרשון, ברבעון השלישי צפויה נייס להמשיך ולהציג שיפור בתוצאותיה, אך בשל המיזוג עם ת'אלס לא ניתן להשוות את נתוני הרבעון השלישי לנתוני הרבעון המקביל אשתקד, ולכן אלו מושווים לרבעון השני של השנה.

תחזית המכירות של דולב וגרשון לרבעון השלישי עומדת על כ-57 מיליון דולר (גבוהות במעט מהמכירות ברבעון השני) תוך שמירה על תמהיל דומה בין שירותים למוצרים, ואילו תחזית הרווח הנקי עומדת על 2.5 מיליון דולר, המהווה גידול של כ-75% בהשוואה לרבעון השני. ברבעון הרביעי צופים השניים, כי מכירות החברה יסתכמו ב-63.5 מיליון דולר והרווח הנקי יסתכם ב-5.5 מיליון דולר. מתחזיותיהם לשני הרבעונים האחרונים של השנה מסיקים דולב וגרשון, כי ההכנסות השנתיות של נייס יסתכמו בכ-230 מיליון דולר והרווח הנקי יסתכם ב-9.6 מיליון דולר, המשקף רווח למניה של 60 סנט ללא הוצאות חד-פעמיות.

כאן מסתייגים במעט דולב וגרשון מהמלצתם החיובית ומציינים, כי להערכתם עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי תנמיך החברה את תחזית המכירות והרווח שלה לשנה כולה, אותה פרסמה אשתקד (הכנסות של 255-240 מיליון דולר ורווח למניה של 90-80 סנט), אך מכיוון שתחזיות בתי ההשקעות השונים נמוכים מתחזיות אלו של החברה ובשל השיפור הצפוי בתוצאותיה של נייס, מעריכים דולב וגרשון, כי מחיר המניה בשוק כבר מגלם בתוכו את התחזיות המונמכות, ולכן לא יגרם נזק משמעותי למחיר המניה.

לסיכום מציינים דולב וגרשון, כי הם מותירים את המלצת "תשואת היתר" למניה ונוקבים במחיר יעד של 23.5 דולר למניה (105 שקל), בהסתמך על מכפיל הכנסות (ולא מכפיל רווח, מכיוון שבשוק זה מכפילי הרווח מושפעים מהמעבר מהפסד לרווח) של כ-1.3 (בהשוואה למכפיל זהה עבור מתחרותיה Aspect Communication ו-Winess Systems, ומכפיל גבוה משמעותית של 3.8 עבור מתחרתה העיקרית, חברת ורינט). מחיר היעד בו נוקבים השניים גבוה בכ-22% ממחיר השוק העומד על כ-19 דולר (86.2 שקל) המשקף לנייס שווי שוק של כ-311 מיליון דולר.