ריטליקס ללא הפסקה: נעמוד או נעקוף את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי

החברה הודיעה כי תפרסם את דו"חות הרבעון ב-29 באוקטובר * גם ברבעון השני עקפה את תחזיות האנליסטים

העסקים בחברת ריטליקס נמשכים כרגיל. החברה, בשליטת המייסדים בארי שקד ובריאן קופר, שומרת על המסורת שקבעה לעצמה ברבעונים האחרונים - להודיע מיד עם תום הרבעון על מועד פרסום תוצאותיו, והבטחה כי החברה "תעמוד או תעקוף" את התחזיות המוקדמות של האנליסטים.

הרבעון השלישי נחתם רק אתמול וכבר הבוקר יצאה ריטליקס בהודעה השגרתית לבורסה: דו"חות הרבעון השלישי יפורסמו ב-29 באוקטובר, וגם הם, כמו הדו"חות הקודמים, יעמדו או יעקפו את תחזיות האנליסטים. נזכיר, כי על פי התחזיות המוקדמות בשוק, ריטליקס צפויה להציג הכנסות של 24.1 מיליון דולר ורווח נקי של 1.9 מיליון דולר, או 15 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון דולר (13 סנט למניה) על הכנסות של 20.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ריטליקס, המפתחת מערכות תוכנה בתחום הקימעונאות, בעיקר לרשתות, הצליחה בדרך כלל לעקוף את התחזיות המוקדמות של האנליסטים ברבעונים האחרונים. ברבעון השני עקפה החברה את האנליסטים ב-2 סנט למניה, והציגה רווח נקי של 11 סנט למניה (1.42 מיליון דולר) על הכנסות של 21.5 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של השנה הציגה ריטליקס צמיחה של כ-26% בהכנסותיה ל-42.2 מיליון דולר. הרווח התפעולי צמח ב-9.5% ל-3.34 מיליון דולר והרווח הנקי צמח ב-16.4% ל-2.55 מיליון דולר. בנוסף, הציגה החברה תזרים מזומנים של 4.41 מיליון דולר מתחילת השנה.

הנקודה השלילית בדו"חות ריטליקס למחצית הראשונה של השנה, הייתה שחיקה בשיעורי הרווחיות של החברה ביחס לרבעון המקביל. שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו במחצית הראשונה ל-66.27% לעומת 73.8% בתקופה המקבילה אשתקד, שולי הרווח התפעולי ירדו מ-9.1% ל-7.9%, ושולי הרווח הנקי ירדו מ-6.5% ל-6%.

דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים של החברה, הסביר אז את השחיקה ברווחיות בגורמים טכניים. "השחיקה בשיעורי הרווחיות הייתה צפויה, והודענו עליה כבר בתחילת השנה. מקורה של השחיקה הזו בשיפטינג בהכנסות שלנו ממכירות רשיונות למחצית השנייה של השנה. מדובר במקור הכנסות שהולך למעשה כולו לשורות הרווח. זה מעבר מתוכנן מראש, צפינו אותו ונערכנו בהתאם. לכן נראה במחצית השנייה של השנה גידול בחזרה בשולי הרווח שלנו לכל אורך הדו"ח".

לפני כשבוע הודיעה ריטלקס על חתימת חוזה בהיקף גדול עם רשת ווטסון, הפועלת בשש מדינות באירופה. על פי החוזה, תתקין ריטליקס את תוכנת StoreLine שפיתחה ב-1,850 מבין כ-2,300 חנויות החברה. התוכנה תותקן בחנויות בבריטניה, בהולנד, בבלגיה ובמזרח אירופה. היקף העסקה מוערך ב-0.5-1.5 מיליון דולר בשנה למשך 10-7 שנים. החוזה החדש ישפיע על הדו"חות הכספיים של ריטליקס החל מהשנה הבאה.

מושיוף אמר, כי החוזה חשוב במיוחד עבור החברה, מפני שמדובר ברשת 1 Tier (רשת שכבה עליונה - ביטוי שמשמעותו שלרשת יותר מ-500 סניפים) הראשונה העוסקת בתחום הדראגסטור שאליה נכנסת החברה. "עד כה הייתה לנו נוכחות ברשתות רק בתחום הסופרמרקטים וחנויות הנוחות בתחנות דלק. החוזה החדש מהווה עבורנו פריצה לתחום חדש", אמר.

25% מהכנסות ריטליקס מגיעות כיום מאירופה, בעוד שארה"ב מספקת כ-65% מההכנסות, וישראל מספקת כ-10% מההכנסות. לדברי מושיוף, החלוקה הגיאוגרפית של ההכנסות תישמר גם בעתיד, והחוזה האחרון לא מעיד על גידול בהכנסות מאירופה על חשבון הנתח של ארה"ב בהכנסות.

נזכיר, כי במחצית הראשונה של השנה, חתמה ריטליקס על מספר חוזים משמעותיים, חלקם עם רשתות השכבה העליונה. החוזה המשמעותי ביותר נחתם ברבעון הראשון עם רשת פאבליקס. עם החוזים הנוספים שעליהם חתמה החברה ברבעון השני נמנה חוזה עם רשת הנפורד, חברה-בת של דלהייז, שחתמה על הסכם להתקנת מערכת StoreLine בסביבת עבודה של לינוקס. זו ההתקנה הראשונה של המערכת על גבי מערכות ההפעלה של לינוקס. ריטליקס גם חתמה על חוזה עם סיינסבורי'ס, רשת הקמעונאות השנייה בגדולה בבריטניה אחרי רשת טסקו, שגם היא לקוחה של ריטליקס.

ריטליקס נסחרת כיום בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק של 208 מיליון דולר, לאחר שמנייתה זינקה מתחילת השנה ביותר מ-80%. בימים האחרונים ציפו בשוק ההון לבשורה טובה מהחברה, כהרגלה בתום כל רבעון, והמניה נהנתה ממגמה חיובית שהעלתה אותה בכ-10% בחודש האחרון, לעומת עלייה מתונה של כ-1% בלבד בנאסד"ק בתקופה זו, ושל 3.5% במדד תל אביב 100.