הסכם פשרה בין דיסקונט לחברת בתי הקולנוע ששת המופלאים

עפ"י הסכם הפשרה, תידחה בקשת הרשות להתגונן, אותה הגישה חברת ששת המופלאים, ויינתן פסק דין נגדה * אולם, הבנק יעשה בו שימוש רק במקרה של פירוק

בנק דיסקונט , חברת בתי הקולנוע ששת המופלאים ובעלי המניות בה - החברה לבניין ונכסים מישור החוף ויצחק שני, הגיעו להסכם פשרה בתביעה שהגיש הבנק בינואר 2000, בסך 4 מיליון שקל נגד החברה ובעלי מניותיה.

עפ"י הסכם הפשרה, תידחה בקשת הרשות להתגונן, אותה הגישה חברת ששת המופלאים, ויינתן פסק דין נגדה. אולם, הבנק יעשה בו שימוש רק במקרה של פירוק. בנוסף, יידחו בקשות הרשות להתגונן, שהגישו בעלי המניות בחברה, ובמקביל תידחה התביעה נגדם.

בנק דיסקונט ליווה פיננסית את פרוייקט התחנה המרכזית החדשה. בתביעתו נגד המשיבים טען הבנק, כי העמיד לרשות החברה בשנת 1998 הלוואות ואשראי למימון ההקמה וההפעלה של קומפלקס בתי הקולנוע בתחנה, בשטח של כ-1,950 מ"ר.

בדצמבר 1999 הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה האג"ח בהן שיעבדה החברה את נכסיה לטובת הבנק ייאכפו, ומינוי כונס הנכסים בחברה יהפוך לקבוע. להסכמה זו קדמה החלטה למנות לחברה כונס נכסים זמני לבקשת הבנק, שטען, כי החברה חייבת לו כ-10 מיליון שקל.

יצחק שני, מבעלי החברה, טען כי דיסקונט וחברת מרל"ז, בעלת התחנה המרכזית החדשה, הטעו אותו בנוגע לפרוייקט התחנה ובתי הקולנוע, והסבו לחברה נזקים של כ-6 מיליון שקל. לדבריו, בניית אולמות הקולנוע היתה בלתי מתקבלת על הדעת, ולא היתה כל תכלית אמיתית בעיסקת רכישת המתחם ובלקיחת המימון הבנקאי.

יזמי התחנה המרכזית החדשה רכשו בעבר מכונס הנכסים את חברת בתי הקולנוע ששת המופלאים, תמורת 8.75 מיליון שקל.

(ת.א. 1075/00).