הגמלאים לביה"ד: להמשיך תשלום המקדמה החודשית

טוענים: המדינה, קרן הגמלאות המרכזית, קרן מקפת, והמפקח על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מתנערים זה שנים מקיום מלא של הוראות ההסכם הקיבוצי, הידוע כ"הסכם הפתק הצהוב"

הסתדרות הגמלאים פנתה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה למנוע את הפסקת המקדמה החודשית המשולמת להם על חשבון התוספת המגיעה להם במסגרת הסכם בין ההסתדרות למשרד האוצר.

הגמלאים טוענים, באמצעות עו"ד יוסי כ"ץ ממשרד ליפא מאיר, כי המדינה, קרן הגמלאות המרכזית, קרן מקפת, והמפקח על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מתנערים זה שנים מקיום מלא של הוראות ההסכם הקיבוצי, הידוע כ"הסכם הפתק הצהוב".

הגמלאים טוענים כי הגופים הנ"ל מנסים באופן בלתי חוקי לנצל את השינויים העוברים על המערכת הפנסיונית במדינה, כדי להשתחרר ממילוי חובותיהם.

לטענתם, מזה שנים שהם מקבלים מדי חודש מקדמה חודשית על חשבון התוספת שניתנה במסגרת "הסכם הפתק הצהוב". ואולם הקרנות, בגיבוי המפקח, עומדות להפסיק באופן חד-צדדי את התשלום ולהרע את מצבם של הגמלאים, תוך שלילת זכויות מוקנות.

לטענתם, בניגוד גמור לתיקון לחוק עסקי הביטוח, בו נקבע שיחול שינויי בשיטת חישוב הקצבה רק ביחס לפורשים לגמלאות ב-1 באוקטובר, עומד המפקח לשלול באופן מוחלט את הזכויות והתוספות, שחלקן כבר ניתנו בפועל על החשבון לחלק מהגמלאים, במסגרת "הסכם הפתק הצהוב".