פולאר השקעות מבקשת למחוק את פולאר תקשורת מהבורסה לפי שליש ממחיר ההנפקה

מציעה 6.33 שקל למניה, המשקף פרמיה של 7.2% ביחס למחיר המניה בשוק הבוקר * תשקיע במחיקת המניות כ-24 מ' ד'

קבוצת שרם פודים קלנר (שרפ"ק), שבשליטת יאיר פודים, איציק שרם ואביגדור קלנר, מבצעת מהלך נוסף שאמור לסייע לה לשפר את היחסים הפיננסיים ולהגדיל את נזילותה.

הפעם מודיעה החברה כי היא מגישה הצעת רכש לכ-15.7% ממניות פולאר תקשורת , הנמצאות בידי הציבור, לפי מחיר של 6.3336 שקל למניה, המשקף פרמיה של כ-7.17% ביחס למחיר השוק לפני פתיחת המסחר הבוקר. אם הצעת הרכש תצליח, תשקיע פולאר השקעות כ-23.7 מיליון שקל ברכישת המניות.

פולאר השקעות מחזיקה היום בכ-84% ממניות פולאר תקשורת. אם הצעת הרכש תצליח, היא תמחק את החברה מהמסחר ובמקביל תמזג לתוכה את פעילותן של קונרס טכנולוגיות ואופירטק, שתיהן מקבוצת פולאר. לפיכך, המהלך מהווה שינוי מבני מהותי בפולאר השקעות.

המחיר למניה בהצעת הרכש משקף לפולאר תקשורת שווי שוק של כ-151 מיליון שקל בלבד, בעוד שההון עצמי שלה הסתכם בסוף הרבעון השני ב-198.6 מיליון שקל. כלומר - ההצעה נמוכה בכ-24% מההון העצמי של החברה.

פולאר תקשורת בנויה מאוסף של אחזקות בחברות טכנולוגיה שונות, בעיקר בתחום התקשורת, שהקשר ביניהן לאו דווקא מובן מאליו. בנובמבר 1999 ניצלו מנהלי הקבוצה את ה"הייפ" בשוקי ההון, שחיפשו השקעות בחברות טכנולוגיה כמעט בכל מחיר, והנפיקו את פולאר תקשורת, אז פועלים תקשורת, לפי מחיר של 22.5 שקל למניה - כלומר - פי 3.5 מהמחיר למניה שמציעה היום פולאר במסגרת הצעת הרכש.

בחודש מארס האחרון פירסמה פולאר השקעות הערכת שווי שהוכנה על-ידי חברת דלויט טוש, שממנה עלה כי שוויה של פולאר תקשורת מגיע לכ-63.3 מיליון דולר - שווי הגבוה בכ-86% מהמחיר שהציעה פולאר השקעות בהצעת הרכש.

הצעת הרכש היא השלב השני בדרך למחיקת פולאר תקשורת מהמסחר, לאחר שביוני השנה מכר בנק לאומי את חלקו בפולאר תקשורת (9.24%) לפולאר השקעות, תמורת 14 מיליון שקל, ולפי מחיר למניה הזהה למחיר המוצע היום בהצעת הרכש.

ערב ההנפקה של פולאר תקשורת, הקצתה החברה לבנק לאומי 10% ממניותיה תמורת כ-45 מיליון שקל. מכאן, שלאומי קיבל בחזרה רק כשליש מהשקעתו, לאחר כ-3.5 שנים שבהן החזיק במניות.

המצב הכספי הקשה של שרפ"ק הביא אותה ואת החברות השייכות לקבוצה לבצע שורה של מימושים בתקופה האחרונה, בהם מכירת חלקה בהזרע ג'נטיקס (42%) ב-134 מיליון שקל במאי, מכירת 50% ממניות ד"ש השקעות תמורת 50 מיליון שקל ביולי, ומכירת 87.5% מיציל פיננסים תמורת 4.5 מיליון שקל, בחודש הקודם.

אתמול הודיעה אורדן, הנשלטת על-ידי שרפ"ק, על ניהול משא ומתן למכירת חלקה בקניון בכרמיאל, לפי שווי של 100 מיליון שקל. כמו כן, אתמול הודיעה פולאר השקעות על מכירת חלקה (44%) באחת מהאחזקות האסטרטגיות ביותר שלה - חברת טרנסכלל, ככל הנראה לפי שווי של כ-120 מיליון שקל.

בנוסף, פולאר תקשורת, המחזיקה בכ-2.5% ממניות חברת הסלולר פרטנר, מימשה כ-0.11% ממניות החברה ברבעון השני, ורשמה בעקבות זאת רווח הון של 4.4 מיליון שקל. בנוסף, פולאר תקשורת מכרה במאי האחרון את חלקה בטלדור (58.4%) תמורת 48 מיליון שקל, שניפחו את קופתה במזומנים, וזו הגיעה בסוף הרבעון השני לכ-74.4 מיליון שקל.

הכנסות פולאר תקשורת הסתכמו ברבעון השני ב-19.5 מיליון שקל, עלייה של 62.5% לעומת הרבעון הקודם, שבו הן הגיעו ל-12 מיליון שקל בלבד. הזינוק בהכנסות נובע מהעלייה בהכנסותיהן של חברות מוחזקות וברווחים של חברות כלולות. הרווח הנקי של פולאר תקשורת הסתכם בכ-6.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.9 מיליון שקל ברבעון הקודם.

אחזקותיה המרכזיות של החברה הן פרטנר (2.5%), חברת הלוויין YES (8.13%), פוינטר (20.5%), זכיינית ערוץ 2 רשת (26%), מאינד סי.טי.אי (24%) ואראל נט (24.9%).