איתם: החוליים בחברה - תוצאה של התפרקות המשפחה; מתי היו לנו כל-כך הרבה אימהות חד-הוריות?

"החברה הישראלית נמצאת במצב של התפוררות ערכית בשלושה מעגלים - משפחה, קהילה ומערכת מוניציפלית"

"כל החוליים בחברה הישראלית יוצאים מהתפרקות התא המשפחתי, מתי היתה לנו כמות כה גדולה של משפחות חד-הוריות?". כך אמר היום (ד') שר השיכון, אפי איתם.

איתם התבטא בדיון בנושא איחוד שני אגפי שיקום השכונות - הפיזי והחברתי. איתם הודיע שברצונו לאחד את שני האגפים ולשים דגש חזק יותר על חיזוק המשפחה והקהילה, ולא על השיפוץ הפיזי.

עוד אמר איתם, "החברה הישראלית נמצאת במצב של התפוררות ערכית בשלושה מעגלים, משפחה, קהילה ומערכת מוניציפלית. פרויקט שיקום השכונות יכול להוות את החיבור האנושי, הכלכלי והחינוכי שבין הפרט למדינה".

מנתוני משרד השיכון עולה, שתקציב שיקום השכונות הוא 100 מיליון שקל ל-100 שכונות. ב-2003 ישופצו 900 מבני מגורים, יורחבו 350 דירות וישופצו 350 דירות קשישים. לצד פעילות זו עוסק משרד השיכון גם בהכשרה מקצועית, שילוב תעסוקה ועוד.

לדברי איתם, לאחר חצי יובל שבו פועל מפעל פרויקט השיקום, הגיע הזמן לערוך בדיקה מחודשת ולהתאים את הפרויקט לשנות ה-2000. "כפי שאני רואה את הדברים היום, פרויקט השיקום ינתב פעולתו בעתיד לכיוון המשפחה והקהילה וזאת כי אפיק המשפחה הוא המעגל הראשון עליו בנויים יתר המעגלים", אמר. לטענתו, אין ויכוח שלשפץ ולהרחיב בתים הוא יעד חשוב, אולם אין כל הוכחה ששיפור איכות הדיור הביאה לחברה טובה יותר.