נאמן ברגר קינג לביהמ"ש: מעולם לא התחייבתי לשלם לרשת העולמית 5% תמלוגים ממחזור המכירות

עו"ד דורון טישמן: "הרשת העולמית לא דאגה לפיתוח בישראל, לא כפתה הסכמים על קוקה-קולה והעבירה ללא תמורה תוכניות שפותחו בארץ"

נאמן ברגר קינג, עו"ד דורון טישמן טוען, כי מעולם לא הצהיר בפני מי מנציגי הרשת העולמית או באי כוחה, כי הוא מכיר בחובתו כנאמן לשלם לרשת העולמית תמלוגים בשיעור של 5% ממחזור המכירות.

בין הנאמן לבין הרשת העולמית נתגלעה מחלוקת הנוגעת לזכאות הרשת העולמית לתמלוגים בתקופת הקפאת ההליכים ובנוגע לשיעור התמלוגים וזכויות הקיזוז של ברגר קינג בגין תשלומים ששולמו ביתר, והמסתכמים לטענת הנאמן בכ-3.5 מיליון דולר.

בתגובה שהגיש הנאמן לביהמ"ש הוא מציין כי המועד האחרון בו שילמה ברגר קינג תמלוגים לרשת העולמית היה ביולי 2001, בגין מכירותיה עד לסוף יוני 2001. דהיינו, זה למעלה משנתיים רשת ברגר קינג לא שילמה תמלוגים כלשהן לרשת העולמית והעובדה כי לא ננקט נגדה כל הליך משפטי ע"י הרשת העולמית מעוררת תמיהה.

עו"ד טישמן מציין שהדרישה של הרשת העולמית, שמשמעותה תשלום של מיליוני שקלים בגין תקופת ההקפאה, אינה ראויה. הוא מאשים את הרשת העולמית במצג שווא לפיו תמלוגים בשיעור של 5% הם התמלוגים הנדרשים מכל הזכיינים ברחבי העולם. לדבריו, בדיעבד הסתבר כי הסכם הזיכיון בתורכיה, לדוגמא, מחייב תשלום תמלוגים בשיעור של 4% בלבד. כמו כן מחוייב הזכיין התורכי בתשלום של 20 אלף דולר בגין פתיחת מסעדה חדשה בעוד שהזיכיון בישראל חוייב בתשלום של 46 אלף דולר בגין כל מסעדה חדשה.

טישמן מאשים עוד את הרשת העולמית בכך שלא עמדה בהסכמים עם ברגר קינג ולא דאגה כלל לפיתוח ובכך שהגדילה לעשות בעת שלקחה את התוכניות שפותחו ויושמו ע"י ברגר קינג בישראל להעבירה אותם לזכיינים אחרים בחו"ל ללא כל תמורה לברגר קינג בישראל.

עוד טוען טישמן כי הרשת העולמית לא עמדה בהתחייבויותיה ולא דאגה לכך שקוקה קולה תעמוד במחירים המיוחדים להם התחייבה כלפי זכייני הרשת העולמית. לדבריו, בין ברגר קינג לקוקה קולה נתגלעה מחלוקת קשה בנוגע למחיר המפורז שגבתה קוקה קולה בגין אספקת משקאות לרשת בישראל והחל ממועד תחילת ההקפאה ועד לסוף אוגוסט 2003 גבתה קוקה קולה ביתר מהרשת בישראל בסך של כ-950 אלף שקל.

במקביל פנה הנאמן לביהמ"ש בבקשה להורות לקבוצת טיבון ויל שסיפקה מוצרי בשר לרשת ברגר קינג בישראל להשיב לקופת הנאמן סכום של כ-650 אלף שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מינואר 2003 בטענה להעדפת נושים אסורה.

לדברי טישמן קבוצת טיבון ויל קיבלה כספים אלה ערב תחילת ההקפאה ממש (סוף ינואר 2003) , בניגוד לתנאי האשראי ולמהלך העסקים הרגיל בין הצדדים.

(תיק פש"ר 1149/03)

מברגר קינג העולמית נמסר בתגובה: "במהלך כל תקופת הקפאת ההליכים עשה הנאמן שימוש במותג ברגר קינג ועל כך עליו לשלם תמלוגים לרשת העולמית עפ"י ההסכמים. הסכמים צריך לקיים, כל השאר זה תירוצים".