וייט נאוור השוויצרית: לפרק את החברה המוחזקת ב-60%, דיוטי פרי חיפה

ב-40% המניות הנותרות מחזיקה חברת מעגן עבודות ימיות וצלילה. וייט נאור: פעולותיה ומחדליה של מעגן הובילו למבוי סתום ולשיתוק מוחלט בניהולה השוטף של חברת הדיוטי פרי

החברה השוויצרית וייט נאוור (Weitnaure) פנתה לביהמ"ש המחוזי בחיפה, בבקשה למתן סעד להסרת קיפוח או לחילופין בבקשה לפירוק חברת דיוטי פרי חיפה. וייט נאוור, העוסקת בעסקי דיוטי פרי ברחבי העולם, היא בעלת 60% ממניות דיוטי פרי חיפה.

ב-40% המניות הנותרות מחזיקה חברת מעגן עבודות ימיות וצלילה. בין הצדדים נחתמו בשנת 2000 הסכמים, שתכליתם יצירת שותפות בין החברה השווייצרית לבין מעגן, בחברה אשר קיבלה זיכיון מעת רשות הנמלים והרכבות להפעלת דיוטי פרי בנמל חיפה.

לטענת החברה השווייצרית, פעולותיה ומחדליה של מעגן הובילו למבוי סתום ולשיתוק מוחלט בניהולה השוטף של חברת הדיוטי פרי, תוך ניצול של זכויות וטו הנתונות למעגן במסגרת מועצת המנהלים של החברה.

לטענתה, בשל כך נצברים לה יום יום הפסדים כבדים, וזאת לאחר שהשקיעה בדיוטי פרי 10 מיליון דולר. כל זאת הביא, לטענת וייט נאוור, לכדי קיפוחה החמור עד כדי ניתוק מוחלט בינה לבין מעגן, חוסר אפשרות מוחלט להגיע לכל הסכמה שהיא בקשר לחברה, ושיתוק מוחלט של חברת דיוטי פרי חיפה.

לאור כל זאת, מבקשת וייט נאוור מביהמ"ש להורות על קיום התמחרות בין הצדדים, במסגרתה יוצעו הצעות לרכישת מניותיו של הצד שכנגד. (פש"ר 568/03).