סדר מקוצר: מי נגד מי בקהילה המשפטית

והפעם: מה חדש אצל אורי גורן, עו"ד עופר פיינשטיין, עו"ד דני גרטנר, עו"ד יוסי כ"ץ ועו"ד יעקב פרידגוט

אורי גורן, נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, לא יכול להתרחק מהגיס, עו"ד יוסי שגב: באחרונה עבר גורן להתגורר בפרויקט "סי אנד סאן", שעל חוף הים בתלברוך, שם מתגורר גם שגב. גורן ושגב כבר היו שכנים: שגב התגורר בעבר בדומשפחתי בשיכון דן, שם התגורר גורן עם אשתו סימה, אחותו של שגב, עד לאחרונה.

עו"ד עופר פיינשטיין עבר למשרד חדש, בבנייני בית האומות בירושלים. המשרד אף קלט שני עורכי דין חדשים, ויפעל מהסניף הירושלמי והן מסניף נוסף ברמתגן.

ועד מחוז הדרום של לישכת עוה"ד, בראשות עו"ד דני גרטנר, פנה לבית המשפט המינהלי בירושלים, בבקשה להורות למשרד התחבורה לבטל תנאי סף המונע מעורכי דין בדרום ובצפון, להשתתף במכרז של המשרד למתן שירותי הוצל"פ. תנאי הסף מאפשר השתתפות במכרז למשרדי עו"ד ממרכז הארץ (חדרהגדרה). לטענתם, קיומו של תנאי הסף היכה בהלם את ראשי הוועד. במחוז הדרום ובמחוז הצפון, לטענתם, קיימים משרדי עו"ד רבים העוסקים כעיסוק מרכזי בהוצאה לפועל ועונים על כל תנאי המכרז האחרים, למעט התנאי האמור. לא רק זאת: יש משרדי עוה"ד במחוז הדרום המתמחים בהוצל"פ ומייצגים בדרך שיגרה זוכים מוסדיים וממשלתיים, כמו בזק, עמידר וחברת החשמל. תנאי כזה, לטענת הוועד, פוגע בשוויון, וקיים חשש ליצירת מדרון חלקלק.

חה"כ לשעבר, עו"ד יוסי כ"ץ, הצטרף לפני מספר חודשים למשרד ליפא מאיר. אתמול הוא ירה את יריית הפתיחה, באמצעות שני הליכים שהגיש לבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב: האחד, בשם עובדי הרכבת, והשני, בשם הסתדרות הגימלאים.

עו"ד יעקב פרידגוט, יו"ר פורום יועצים משפטיים פנימיים, ערך בשבוע שעבר יום עיון לחברי הפורום, בנושא הגבלים עסקיים. יום העיון נערך בחסות משרד עוה"ד פישר, בכר, חן, ומשרד הייעוץ הכלכלי של מנחם פרלמן, לשעבר הכלכלן הראשי והמישנה לממונה על ההגבלים העסקיים. ההרצאות עסקו בסוגיות אקטואליות, כמו שימוש במודלים כלכליים לצורכי הערכת הנזק בתיקי הגבלים עסקיים, אחריות פלילית והליכי חקירה בתחום ההגבלים, וכן ניתוח פסקי הדין האחרונים שניתנו בבתי המשפט בתחום.