מינויים בשיכון ובינוי: יהושע כסלו מונה למנכ"ל הייזום הבינלאומי; רוני מליניאק מונה למנכ"ל סקום בנוסף לתפקידו

הקבוצה מבצעת ארגון מחדש - תשים דגש על פעילות ייזום בחו"ל נוכח הקיפאון והצטמקות הענף בארץ

יהושע כסלו מונה למנכ"ל הייזום הבינלאומי של קבוצת שיכון ובינוי ויתפקד כראש אגף חדש שיוקם למטרה זו.

כסלו פורש מתפקידו כמנכ"ל סקום, חברת הנכסים המניבים של שיכון עובדים. רוני מליניאק, המכהן כסמנכ"ל שיווק ופיתוח בשיכון עובדים מונה למנכ"ל סקום, בנוסף לתפקידו הנוכחי.

מינויו של כסלו הוא במסגרת רה ארגון בקבוצה. הנהלת הקבוצה החליטה לשים מעתה דגש על פעילות ייזום בחו"ל, נוכח הקיפאון וההצטמקות של ענף הנדל"ן בארץ.

הפרויקט הגדול הראשון שבו יעסוק אגף היזמות הבינלאומי של הקבוצה יהיה בניית איזור סחר חופשי בקרואטיה. האגף גם ישתתף במכרזים שיוציאו ממשלות מזרח אירופה לבניית נכסים מניבים למגורים.

אגף היזמות הבינלאומי יעבוד במקביל לחברה לעבודות חוץ של סולל בונה, שבראשה יהודה אלימלך. הקבוצה החליטה על חלוקה ברורה של הפעילות בין אגף ייזום לבין קבלנות.

סגן מנכ"ל שיכון ובינוי, עמית שגב, שהיה אחראי עד כה על פעילות ייזום בינלאומית של הקבוצה, יטפל מעתה בעיקר בעסקאות BOT ו-PFI.

שיכון עובדים היא בעלת 88% מסקום והיתרה בידי הציבור בבורסה. החברה שותפה בשורת פרויקטים מניבים - קריות הממשלה בחיפה ובבאר שבע, בית מבקר המדינה בקרייה בת"א ועוד.

מקור בשיכון ובינוי הביע תמיהה על כך שסגניתו של כסלו, רונית פורת, לא קודמה לתפקיד המנכ"ל.

ל"גלובס" נמסר, כי ההחלטה להעדיף את מליניאק על פורת היתה של מנכ"ל הקבוצה, עוזי ורדיזר, ומנכ"ל שיכון עובדים, אורי שני, מנימוקים ענייניים.