בבנק לאומי מעריכים שבתקופה הקרובה תמשך בשוק המניות המגמה החיובית

על רקע אטרקטיביות יורדת של האפיקים הסולידיים; בשוק המט"ח בטווח צפויה רגיעה כל עוד לא תירשם החמרה במישור המדיני ביטחוני

בנק לאומי פרסם אמש את סקירתו לשבוע האחרון, בו סקר גם את הרבעון האחרון.

הרבעון השלישי הסתיים בירידה של המעו"ף, זאת לאחר זינוק חד ברבעון השני. התל-טק 15 לעומת זאת המשיך במגמה החיובית החזקה ועלה ברבעון השלישי ב- 12.3% ומשלים עליה של כ- 70% מתחילת השנה.

בעקבות ההתאוששות הכלכלית בעולם, גדלה הנכונות של גופים עסקים להגדלת השקעותיהם בתחומי הטכנולוגיה. בנוסף, ישנן השקעות הכרחיות, במיוחד לאחר תקופה ממושכת של עצירת ההשקעות, זאת בעקבות בלאי של מערכות טכנולוגיות המתאפיינות במחזור חיים קצר. מגמות אלו המצויות בראשית דרכן צפויות להתגבר במהלך 2004 ולתמוך בהמשך המגמה החיובית, אם כי לאחר שהמגמה הייתה בעיקר בכיוון אחד בחודשים האחרונים, צפויה המגמה להיות תנודתית יותר.

בטווח הקצר בבנק מעריכים שהמגמה החיובית בשוק המניות, המובלת ע"י גידול במחזורי המסחר והתעוררות גם במניות מה"שורה" השניה והשלישית בת"א הן סימן לפעילות המוגברת של הגופים המוסדיים בימים אלו.

במידה ותמשך הרגיעה הביטחונית, המשך מגמת העלייה במחזורי המסחר על רקע אטרקטיביות יורדת של האפיקים הסולידיים תתמוך בתקופה הקרובה בהמשך המגמה החיובית.

בשוק אגרות החוב מעריכים בבנק כי ההתפתחויות המדיניות, אישור התקציב בכנסת כמו גם המשך צורכי גיוס ההון על ידי האוצר ורמת התשואות מעבר לים צפויים להשפיע על המסחר בשבועות הקרובים.

באפיק שקלי ממליצים שתחת הנחות אינפלציה של כ- 2% קיימת עדיפות להחזקת מכשירים שקליים על פני מכשירים צמודים.

לנוכח הערכה להמשך תהליך הפחתת הריבית, אנו צופים המשך ירידת התשואה באג"ח השקלי.

עם זאת, בשל המצב השברירי יכולים אירועים (בעיקר ביטחוניים) לערער את יציבות השוק. על כן, אנו ממליצים להתמקד באגרות לטווח הבינוני.

באפיק הצמוד - ירידת התשואות הצמודות צפויה בהתאמה לירידה באגרות השקליות. בנוסף, נראה כי "הובלת" קרנות הפנסיה לשוק הסחיר ע"י האוצר, הסטת גיוסי האוצר מהשוק המקומי והורדת הריבית בארץ יביאו לירידת מדרגה בתשואות אגרות החוב הצמודות למדד לטווח הבינוני (טווח לפדיון 6 8 שנים).

בשוק המט"ח בטווח הקצר, לדעת הבנק צפויה רגיעה כל עוד לא תירשם החמרה במישור המדיני ביטחוני. לפיכך, הם ממליצים ללקוחות לשמור על הרכיב המט"חי, בעיקר כמרכיב ביטוחי בתיק ההשקעות.