פועלים: שוק המניות בתקופת החגים יאופיין בתנודתיות רבה

בשוק המט"ח, בשבועיים הקרובים צפוי המסחר בשקל-דולר להמשיך לדשדש בטווח שערים צר יחסית, בשל הירידה בהיקפי המסחר

בנק הפועלים בסקירתו השבועית מעריך כי מדדי המניות המובילים ימשיכו לדשדש ברמה שאפיינה אותם, כמעט בכל אחד מחמשת החודשים האחרונים, למרות השינויים התדירים במגמת המסחר במהלך תקופה זו. למרות זאת, המשך תהליך הורדת הריבית והשלכותיו על האפיקים התחליפיים בשוק המקומי, עשויים לדעתם להעלות בהדרגה את קרנו של שוק המניות. יחד עם זאת, הם סבורים כי נדרשת עדיין מידה רבה של זהירות, במיוחד בתקופת החגים וחוה"מ המאופיינת בתנודתיות רבה, וממליצים לנצל את הירידה בסטיות התקן בנגזרים כדי להצטייד בהגנות על הרכיב המנייתי בתיק.

בשוק אגרות החוב הצמודות, בבנק ממליצים להתמקד באגרות הקצרות, שייהנו מירידה בריבית הריאלית כתוצאה מירידה בריבית המוניטרית. עקב צמצום הנפקות האג"ח על-ידי האוצר, הם ממליצים ללקוחות המחזיקים צמודים ארוכים להמתין עם המימוש.

בשוק אגרות החוב השקליות, בבנק ממליצים לצמצם את ההשקעה במק"מים, גילונים ובשחרים הארוכים, ולהתרכז בשחרים הבינוניים ובמוצרים הלא סחירים.

בשוק המט"ח, בשבועיים הקרובים צפוי המסחר בשקל-דולר להמשיך לדשדש בטווח שערים צר יחסית, בשל הירידה בהיקפי המסחר, האופיינית לתקופת החגים. עם זאת בבנק מדגישים, כי במסחר דליל גם לעסקות קטנות יחסית יש השפעה על שער החליפין, ולכן עלולות להירשם תנודות מפתיעות לשני הכיוונים.

שוק המט"ח הישראלי לא הושפע השבוע מהעיצומים שנקטו עובדי המדינה ומהשבתת נמלי הים. החשש מהסלמת המאבק עד כדי השבתה כללית של המשק, למשך תקופה העולה על מספר ימים, עלול לגרום לעצבנות בשוק המט"ח, בשל הפגיעה האפשרית במשק והעמקת המיתון.