כולם לעלות לפרארי

רובין שארמה מגיע ל"מסע הופעות" בישראל: להמונים, לקוני הכרטיסים ובסדנה פרטית

בסוף אוקטובר יגיע לישראל רובין שארמה, האיש והמותג. שארמה, שספרו "הנזיר שמכר את הפרארי שלו" מכר בישראל יותר ממאה אלף עותקים, ונמצא כבר יותר משנתיים בראש רשימת רבי המכר, מגיע לכאן בפעם השנייה בתוך חודשיים, אולם זו הפעם הראשונה שייפגש עם הקהל הרחב. הוא ירצה במשכן לאמנויות הבמה בתלאביב, ינחה סדנה בת יומיים למנהלים ואנשי עסקים, בשיתוף עם חברת ההדרכה מומנטום, ואף ייפגש עם מעריצים ויחתום על ספריו בחנות סטימצקי בקניון איילון, בחסות כתר, המוציאה לאור של ספריו בעברית.

את הביקור של שארמה בישראל יזמה המפיקה איריס אלחנני ומארגנת אותו חברת ההפקות של זאב אייזיק, שהביאה לארץ בעבר את המופעים של מדונה, U2 ולורד אוף דה דנס. שארמה ירצה במשכן לאמנויות הבמה, לקהל שישלם 150250 שקל לכרטיס (בדומה למחיר מופעי הבידור החמים ביותר המגיעים לארץ) וצפוי למלא את האולם ללא קושי.

לשאלה האם הרצאה כזו מיובאת ומשווקת כמו מופע רוק או מחול, עונה אייזיק: "בהחלט כן. שארמה הוא כוכב. הוא פרפורמר מאוד מבוקש. הוא מרצה בערך פעם בשבוע, וגובה מחיר של 3050 אלף שקל להרצאה. זה מחיר שדורש רק מי שנמצא בליגה הראשונה של המרצים הפופולריים בעולם". בארץ, אגב, יסתפק שארמה בתגמול על בסיס אחוזים מההכנסות.

הצד הפחות מוכר של שארמה הוא הצד העיסקי. מלבד היותו עורך דין בהשכלתו וכותב פורה של רבי מכר בתחום ההגשמה העצמית, הקים שארמה חברת הדרכה ואימון (Coaching) בשם Sharma Leadership International. הוא מעביר סדנאות המבוססות על ספריו.

למחרת ההרצאה, שתיערך ב28.10 במשכן לאמנויות הבמה בת"א, יעביר שארמה סדנה בת יומיים לקהל מצומצם יותר. 200 איש לכל היותר יוכלו להשתתף ב"אימון מנהיגות מהפכני, ההופך עובדים למשיגי תוצאות עילאיות, ומוביל את הארגון לרמות חדשות לגמרי של הצלחה", כהגדרתו.

את הסדנה מארגנת חברת ההדרכה מומנטום, המתמחה בפיתוח אפקטיביות אישית וארגונית. לדברי מנכ"ל ומייסד מומנטום, אביעד גוז, החברה החליטה למצב את עצמה כ"בית מותגים" בתחום ההדרכה. היא מייצגת בארץ את Franklin Covey, חברת ההדרכה הגדולה בעולם, ומדריכה במגוון שיטות, המיועדות רובן ככולן לשיפור יכולות ופיתוח אישי, המכוון לשיפור ביצועים ארגוני. בעקבות הסדנה שיעביר שארמה, אמורה החברה לרכוש את הזיכיון להדרכה בשיטתו בארץ.

הסדנה משווקת כאן במחיר של כ600 דולר לאדם. מחיר נמוך במיוחד לעומת מחירה בארה"ב, העומד על כ3,000 דולר. לדברי גוז, תחום ההדרכה הארגונית נפגע בתקופת המיתון והצטמצם בכשליש, אולם מומנטום הצליחה לשמור על נפח פעילות יציב, ולאחר קפאון מסויים בשנת 2002, חזרה השנה לצמיחה של כ25%.

החיבור המקצועי בין מומנטום לשארמה אינו מתעלם, כאמור, מההיבט המותגי של האיש והתופעה. מערכו הרב של המותג נהנות גם חברות אחרות. בביקורו הקודם הגיע שארמה לארץ כאורח כבוד של פרטנר, במסגרת קמפיין החברה "חושבים עסקים, חושבים אחרת". שארמה הרצה באירוע סגור בפני 1,600 לקוחות עסקיים של פרטנראורנג'. האירוע, שנערך בסוף אוגוסט, זכה להתעניינות אדירה מצד הציבור.

בכתר אומרים ששארמה מייצג תופעה מו"לית יוצאת דופן. בדרך כלל תרגום מצליח פחות ממקור ואין להשוות ספרי עיון לספרות יפה. המקרה של "הנזיר שמכר את הפרארי שלו", מדובר בהצלחה בקנה מידה של ספרי עמוס עוז או מאיר שלו, היסטריה חסרת תקדים בישראל, ויוצאת דופן גם בהשוואה למקומות אחרים בעולם. כתר תספק לקהל הקוראים הזדמנות לפגוש את שארמה ללא תשלום, כאשר יחתום על ספריו בחנות סטימצקי בקניון איילון, ביום ב', 27.10, בין השעות 16:00 ל19:00. לתשומת לב המעריצים.