בית דין לעירעורים בארה"ב ביטל צו מניעה זמני נגד מערכת "חלונות 98"

אך מחר יגישו משרד המשפטים האמריקני ו-18 מדינות בארה"ב את תביעת האנטי-טראסט העיקרית נגד יצרנית המערכת, מיקרוסופט

בית דין אמריקני לעירעורים צידד אמש (ג') בטענותיה של מיקרוסופט בסוגיית הפצת מערכת ההפעלה החדשה שלה, "חלונות 98'", ובכך ביטל, למעשה, פסיקה של ערכאה נמוכה יותר מדצמבר.

לפסיקת בית המשפט לעירעורים לא תהיה כל השפעה על תביעות אנטי-טראסט אחרות שיגישו 18 מדינות בארה"ב ומשרד המשפטים האמריקני מחר (ה'). היא קובעת, כי למימשל האמריקני סיכוי "קלוש ביותר" לזכות בצו מניעה סוחף וקבוע על הפצת מערכת ההפעלה החדשה, בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי מהשנה שעברה.

בית המשפט, בהרכב שלושה שופטים, פסק בעתירה חלקית, שהיא חלק מתביעה גדולה בהרבה של משרד המשפטים נגד מיקרוסופט מ-1995.

שופט מחוזי הוציא אז לבקשת המימשל צו מניעה, על רקע האשמות כי מיקרוסופט הפרה צו שניתן ב-1995 בכך שיצרה זיקה בין מערכת ההפעלה שלה לדפדפן האינטרנט "אקספלורר".

"אנחנו מאמינים, כי ההכרעה טובה במיוחד לצרכנים", מסר בתגובה היועץ המשפטי של מיקרוסופט, ויליאם ניוקון. "אנחנו שבעי רצון מכך, שבית המשפט הגיע להכרעה בזמן כה קצר והסכים עם עמדתנו". הוא מסר גם, כי עתה אין כל סיבה משפטית לדחיית הפצתה של "חלונות 98'".

מיקרוסופט אמורה להפיץ את מערכת ההפעלה החדשה שלה ליצרני המחשבים ביום ו' (מחרתיים) ולציבור (בחנויות) ב-25 ביוני.

משרד המשפטים, ושלטונות 18 מדינות ברחבי ארצות הברית, מתכוונים להודיע מחר (ה') על תביעת אנטי-טראסט חדשה כנגד החברה. העתירה החדשה נגדה תדון בהרחבה במיקרוסופט כמונופול, והיא אמורה למנוע ממנה לנצל את כוחה כמונופול בתחום מערכות ההפעלה למחשבים אישיים.

במקביל, הודיעה סאן מיקרוסיסטמס אמש (ג'), כי תבקש מבית המשפט למנוע את שיווק מערכת ההפעלה החדשה עם טכנולוגיית הג'אווה של סאן.« רויטרס, וושינגטון « בית דין לעירעורים בארה"ב ביטל צו מניעה זמני נגד מערכת "חלונות 98" « אך מחר יגישו משרד המשפטים האמריקני ו-18 מדינות בארה"ב את תביעת האנטי-טראסט העיקרית נגד יצרנית המערכת, מיקרוסופט