רשות ני"ע מקלה על חברות ברישום כפול ומאפשרת להם לדווח בישראל כמו בארה"ב

ההחלטה היא הקלה נוספת לעומת המצב הקיים, שמטרתה לעודד את חברות רישום הכפול להנפיק ניירות ערך בשוק הישראלי

חברות ברישום כפול הנסחרות בארה"ב וינפיקו גם בישראל יוכלו מעתה לדווח באופן שוטף בהתאם לדיווח אותו הן מפרסמות בארה"ב ללא דרישות נוספות. כך החליטה השבוע רשות ניירות ערך. מהרשות נמסר כי ההחלטה היא הקלה נוספת לעומת המצב הקיים, שמטרתה לעודד את חברות רישום הכפול להנפיק ניירות ערך בשוק הישראלי.

לפני כשנתיים אישרה הרשות לחברות להן רישום כפול לפרסם תשקיף על פי המבנה הנהוג בארה"ב, אלא שהרשות התנתה את מתן אישורה בשלושה תנאים: התשקיף יהיה בשפה האנגלית; התשקיף יהיה במתכונת דיווח אמריקאית מלאה , ויכללו בו בנוסף הפרטים אותם המליצה ועדת ברנע לכלול גם בתשקיף ישראלי. ההחלטה קבעה למעשה כי על התשקיף לענות הן על דרישות הגילוי של דיווח אמריקאי תקופתי, והן על דרישות הגילוי של ועדת ברנע.

מהרשות נמסר כי הפניה כפולה זו הקשתה על החברה והחתמים להבטיח כי התשקיף עונה לכל הדרישות וככל הנראה, התקשו חברות לעמוד בדרישות אלו ונמנעו מלגייס כסף בישראל. בעקבות זאת, החליטה הרשות כי על מנת לעודד את שוק ההנפקות יש להקל בדרישות הדיווח השוטף.

לפיכך, החליטה כי חברה ברישום כפול שתנפיק בישראל תוכל מעתה לדווח באופן שוטף בהתאם לדיווח אותו היא מפרסמת בארה"ב ללא דרישות נוספות. כמו כן, הוחלט לאפשר את הגשת התשקיף של חברות הרישום הכפול בעברית או באנגלית, לפי בחירת החברה.