דנקנר השקעות תקבל מלאומי אשראי נוסף לפרעון אג"ח שהנפיקה ב-8.8 מיליון ש`

תקבל 20 מיליון שקל; להבטחת האשראי תעמיד ביטחונות נוספים - כנראה תשעבד נדל"ן שבבעלותה

חברת דנקנר השקעות הגיעה היום (א`) להסכם עם בנק לאומי, לפיו היא תקבל מהבנק אשראי נוסף בהיקף של 20 מיליון שקל. זאת, בנוסף לאשראי הקיים של החברה בלאומי - הבנק העיקרי שלה.

כמחצית מכספי ההלוואה תשמש לפרעון איגרות חוב שהנפיקה דנקנר השקעות בהיקף של 8.8 מיליון שקל, העומדות לפרעון בתוך מספר ימים. יתרת ההלוואה תשמש לפרעון השוטף.

בהודעת החברה נמסר, כי להבטחת אשראי זה תעמיד דנקנר השקעות ביטחונות נוספים לבנק, אך לא פורסם באילו ביטחונות מדובר. מהחברה נמסר, כי אין ברצונה להגיב בנושא זה, אולם ככל הידוע, מדובר בשיעבוד נדל"ן שבבעלותה.

ככל הנראה, אין ההלוואה קשורה לעסקת אלרן, שנדחתה כבר פעמים אחדות בשל בעיות מימון. יצוין, כי כספי ההלוואה אינם קשורים להלוואה הגדולה שנטלה משפחת דנקנר מבנק הפועלים, למימון רכישת אחזקותיה בבנה"פ

(11.3%). רכישת האחזקות בבנק בוצעה באמצעות תעשיות מלח, שלקחה מבנק לאומי הלוואה שהיקפה נאמד כיום ב-1.5 מיליארד שקל.

בנק הפועלים לא מחלק דיבידנד בשנתיים האחרונות, בשל הוראת המפקח על הבנקים, יואב להמן, לכלל הבנקים הגדולים. מכיוון שהדיבידנד הוא המקור העיקרי של משפחת דנקנר לתשלום הריבית, נאלצה המשפחה לקחת הלוואת גישור מבנק לאומי לתשלום הדיבידנד.

ההלוואה נפרעה לפני שנה, אז הגיעה החברה לסיכום עם הבנק, לפיו תשלם כ-60 מיליון שקל, ואילו הבנק יאריך את יתרת חוב הריבית עד מאי 2004.