ימונה מנהל מיוחד לביה"ח "ביקור חולים" בירושלים - לבקשת עובדיו

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסי שפירא, הורה בסוף השבוע לכנ"ר למנות מנהל מיוחד לבית החולים "ביקור חולים". המנהל המיוחד ייקבע על-ידי הכנ"ר, שלמה שחר, בתיאום עם שר האוצר.

ההחלטה ניתנה בבקשה שהגישו רופאי בית החולים ובראשם פרופ' שמואל אדלר. הרופאים ועובדי בית החולים ביקשו, באמצעות עו"ד יוסי ארנון, למנות מנהל מיוחד או מפרק זמני, לאחר שהרופאים העלו חשש שלבית החולים אין ביטוח אחריות מקצועית.

לאחר שהוגשה הבקשה, הגישו בקשות הצטרפות גם ההסתדרות הרפואית, מבטחים, העובדים, ההסתדרות והיועץ המשפטי לממשלה. במהלך הדיון התברר, כי קיים סיכוי למינויו של מנהל מיוחד, אשר יהיה מקובל על משרד האוצר, ולאור סיכום זה מתחייב האוצר להזרים לתפעולו השוטף של בית החולים 10 מיליון שקל.

סיכום זה הושג בלשכת שר האוצר בשבוע שעבר בדיון שבו השתתפו נציגי האוצר, רשם העמותות ונציגי משרד הבריאות. שפירא ציין, כי הוא לוקח בחשבון את העובדה שמדובר בצוות רפואי ומינהלי נרחב, שיש לדאוג לא רק שיקבל את משכורתו ותנאיו הסוציאליים אלא יוכל לתפקד ללא חשש מבחינת ביטוח האחריות המקצועית.

במהלך הדיון התברר, כי פרמיית הביטוח לרופאים הוארכה עד 31 באוגוסט 2004 והתשלום הראשון עבורה כבר שולם. עם זאת, עניין ההשתתפות העצמית של 500 אלף דולר עדיין לא הוסדר.

עוד אומר שפירא, כי הוגשה לו תוכנית הבראה ממנה ניתן ללמוד, כי ניתן להביא מרפא לחולה ולבית החולים כאחד. מדובר בבי"ח שנוסד לפני 170 שנה בעיר העתיקה שבירושלים ועבר לבמרכז העיר. ביה"ח לא נזקק לסיוע ממשלתי אלא התקיים מתרומות והכנסות עצמאיות.

תוקף מינוי המנהל המיוחד הוא לשלושה חודשים ועל הכנ"ר, בתיאום עם שר האוצר, למנות מנהל רפואי ומנהל אדמיניסטרטיבי. (פש"ר 839/03).