שבס: המדינה מנסה לבנות מבחן חדש להגדרת עבירת הפרת האמונים

טען בעקבות בקשת ארבל לדיון נוסף בפסק דינו; מדובר בערעור נוסף של המדינה ולכן יש לדחותו

"הפרקליטות מנסה לבנות מערכת עובדתית שונה מזו שתוארה ונדונה בערכאות קודמות. המדינה מנסה לבנות מבחן חדש להגדרת עבירת הפרת האמונים, עד כדי ביטול הכוונה הפלילית הנדרשת, דבר החורג מכל הסטנדרטים המקובלים על המשפט הפלילי", כך אומר שמעון שבס בתגובה לבקשת המדינה לקיים דיון נוסף בפסק הדין בעניינו.

המדינה טענה בבקשה לדיון נוסף, כי על ביהמ"ש העליון לבחון את נושא המרמה והפרת האמונים ולקבוע הלכות בעניין.

הבקשה לדיון נוסף הוגשה ע"י פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, בפברואר 2003, לאחר שביהמ"ש העליון זיכה את שמעון שבס מחמת הספק מהעבירות של ניסיון ללקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

ארבל טענה אז, כי פסק הדין שזיכה את שבס, משפיע השפעה מהותית וחמורה על תרבות השלטון במדינה ועל הכללים הראויים בדבר היחס בין הון לשלטון.

ארבל אמרה, כי פסק הדין של העליון חורג מאמות המידה הנורמטיביות שנקבעו בעבר וקובע עמדה נורמטיבית חדשה לאבחנה שבין התחום האתי או המשמעתי לבין התחום הפלילי.

פסק הדין בעליון קבע, כי אופי העבירה של מרמה והפרת אמונים הוא גורף ומעורפל ולכן יש לנהוג בזהירות רבה בהרשעת עובד ציבור בעבירה זו.

היום (א'), הגיש עוה"ד מיכה פטמן את טיעוניו של שמעון שבס לבקשה. שבס, תוקף בחריפות את פרקליטות המדינה ואומר כי המדינה מעוותת את המציאות ואת הכרעת הדין בדרך שתאפשר את הצגת התזה שלה.

שבס חוזר על טענתו, כי ביהמ"ש העליון כבר הכריע שלא הפר את אמונו של ראש הממשלה ז"ל רבין. שבס טוען, כי לא מדובר בדיון נוסף, אלא בערעור נוסף של המדינה ולכן הוא מבקש לדחותו על הסף.

לדבריו, אין צורך כלל בדיון נוסף כיוון שטיעוני המדינה אינם נכנסים לגדר הטיעונים שצריכים להישמע בדיון נוסף.