"עד סוף השנה נראה את המעו"ף ברמה של 500 נקודות"

במהלך צ'אט קולי אמר עוד צבי סטפק לצביקה רובינס, כי עוצמת העליות האחרונות מעט מפתיעה וכי הוא דווקא היה מצפה למימוש רווחים בריא

"עוצמת העליות האחרונות מעט מפתיעה ואני דווקא הייתי מצפה למימוש רווחים בריא" אמר היום צבי סטפק מנהל בית ההשקעות מיטב בצ'אט הקולי של "גלובס".

סטפק, שהיה אורח הצ'אט הטלפוני "עושים שוק", אותו מנחה צביקה רובינס, מעריך כי עד סוף השנה נראה את מדד המעו"ף ברמה של 500 נקודות כשהסיבה העיקרית למהלך המרשים בשוק ההון היא הורדת הריבית והזרמת כספים לאפיקים השונים לרבות האפיק המנייתי. "אנו בהחלט רואים בקרנות הנאמנות גיוסים של עשרות מיליוני שקלים", אומר סטפק שצופה כי באוקטובר לבד גוייסו כ 300- 350 מיליון שקל לקרנות.

עם זאת סטפק מעריך כי הביקושים הגדולים יחסית של הימים האחרונים בבורסה מגיעים פחות מקרנות הנאמנות ויותר ממנהלי תיקים, מוסדיים בפוזיציה מנייתית נמוכה ומשקיעים זרים שהגבירו פעילות לאחרונה. בצד המוכרים סטפק מזהה בעיקר את קופות גמל שהגיעו לחשיפה מנייתית של 18% - 19%.

בהמשך לשאלות מאזינים ומנחה הצ'אט מנה סטפק את המניות הפייבוריטיות של מיטב - שתי חברות האחזקה כור ואלרון, סטפק: "אנו מחזיקים מניות אלו בשיעור גבוה בתיקים ובקרנות מאחר ולדעתנו שתי החברות נסחרות בדיסקאונט של 30%-40%.

טבע - סטפק: "לאחרונה הורדנו קצת אחזקה בנייר אבל אנו מאמינים שלטווח ארוך טבע היא בהחלט קניה טובה וזאת למרות שהיא לא נסחרת במכפילים נמוכים. במקביל הקטנו את החשיפה באגיס כי אנו חוששים מרמות המחירים שלה"

מכתשים אגן - סטפק: "אחת המניות הכי מוחזקות אצלנו בתיקים ובקרנות וכמו גם כימיקלים לישראל".

"בבנקים הפייבוריטית היא בנק הפועלים. גם הבינלאומי מעניינת על רקע הכניסה של צדיק בינו ואולי אף נראה שם איחוד הון בין מניה 1 ו- 5 . בבנק המזרחי, הקטנו את האחזקה. בקרב חברות הביטוח הפייבוריט שלנו היא קבוצת הראל של המבורגר".

במניות השורה השניה ממליץ סטפק על תדיראן קשר והוא מעריך שלאחר שישתחרר הלחץ על הנייר היא תעלה מדרגה ותניב תשואה נאה למשקיעים בה. שתי מומלצות אחרות הן קסטרו - סטפק: בקסטרו יש לנו אחזקה היסטורית כבר לאורך זמן והיא הוכיחה עצמה. המכפיל של החברה הוא 7-8 והוא בהחלט סביר לחברה צומחת ומחלקת דיבידנדים".
פיבוריט נוספת היא מדיטכניקה סטפק: "גם אותה אנו מחזיקים בשיעורים גבוהים וכניסת פימי לחברה רק תעשה לה טוב".

*** את השיחה המלאה עם צבי סטפק ניתן לשמוע בצ'אט הקולי 057-202020