התכוף מציעה לבית אלפא טכנולוגיות לרכוש את קו הייצור לרכבי כיבוי אש

מחלוקת בשאלה היכן ייוצרו רכבי כיבוי האש, אם אכן יימכר קו הייצור למפעל מקיבוץ בית אלפא

חברת התכוף הציעה למפעל בית אלפא טכנולוגיות לרכוש ממנה קו ייצור של רכבי כיבוי אש ושני קווי ייצור נוספים, כחלק מנסיונה להבריא את החברה. כך נודע ל"גלובס".

אתמול (ב) אישר ביהמ"ש המחוזי בנצרת את מינויו של רו"ח דוד שחם כנאמן ומנהל מיוחד לחברה. תוכנית ההבראה המוצעת למפעל כוללת חיפוש משקיע אסטרטגי, ובמקביל המשך פעולות התייעלות בקבוצה עצמה, והמשך מימוש הזמנות, המוערכות כיום ב-40 מיליון שקל.

כבר לפני כחודש הציעו בעלי התכוף לבית אלפא טכנולוגיות לקבל 51% מהחברה ללא תשלום, תמורת כיסוי חובותיה, ואילו בעיסקה הנוכחית הרכישה המוצעת היא של קווי יצור מוצרים.

מנכ"ל בית אלפא טכנולוגיות, ראובן כנפי, אמר בתגובה: "מרגע שהתכוף נכנס להליכים, יש כמה גורמים שמתעניינים, למרות שאף אחד לא רוצה להיכנס לחובות האדירים ולהתחייבויות בהיקף 35 מיליון שקל שצברה החברה.

"לכן מה שאנחנו מנסים לעשות הוא להוציא משם קו מוצר כזה או אחר, ולרכוש רק אותו. עדיין לא הגענו לשלב מו"מ על המחיר, אלא אנחנו נמצאים בהתדיינות על שטח הייצור. התכוף מבקשת להמשיך לייצר בשטח המפעל הנוכחי, בבעלות יובל מהרשק, באיזור התעשייה ציפורית, והוא רוצה להמשיך להשכיר את המפעל לחברה. אנחנו מתעקשים לרכוש את הקו רק אם הו יופעל במפעל שלנו, בבית אלפא".

גם חברת שביט המייצרת מיכליות להובלת חלב, התעניינה לפני כחודש ברכישת קו ייצור מהתכוף, וכך גם חברת הארגז עימה התנהלו מגעים באחרונה.

בית אלפא טכנולוגיות מתמחה בייצור רכבים לפיזור הפגנות, מערכות לדיכוי הפגנות בבתי כלא ומגרשי כדורגל, רכבים לכוחות משטרה כמו רכבי חבלה, מכולות לציוד יעודי ועוד. המפעל נמצא בבעלות קיבוץ אלפא ולפי הערכות מחזור מכירותיו 10 מיליון דולר בשנה, מהם 7 מיליון דולר ייצוא.