נדחתה בקשת כונס מנעולי ירדני לבצע התמחרות באולם בית המשפט

מדובר בהתמחרות על נכס שבו פעלה החברה, שאחד המציעים מוכן לשלם עליו 1.5 מיליון דולר

עו"ד איתן ארז, כונס נכסים מפעיל של מנעולי ירדני, פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה לקבוע התמחרות באולם בית המשפט בין המתמודדים, שהגישו לו הצעות לרכישת הנכס בו פעלה מנעולי ירדני מבני-ברק, בסכום של 1.56 מיליון דולר.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי לכונס הוגשו שלוש הצעות מגובות בערבות בנקאית, על סך 700 אלף שקל. המציעים הם אברהם בנדיקט - 1.3 מיליון דולר; אברהם כהן - 982 אלף דולר וד"ר שמואל שוראקי - 918 אלף דולר.

לדברי הכונס, שלושת המתעניינים וכן בנימין זאב אשל ושמואל איצקוביץ, הטוענים לזכות סירוב ראשונה בנכס, הוזמנו להתמחרות במשרדו ב-29 באוקטובר.

אשל ואיצקוביץ לא באו להתמחרות. בנדיקט העלה את סכום הצעתו ל-1.56 מיליון דולר. משעמד בכל תנאי המכרז, זכתה הצעתו.

לדברי ארז , ביום א` השבוע הודיעו לו אשל ואיצקוביץ על רצונם לממש את זכות הסירוב הראשונה שקיימת להם לטענתם בנכס, בסכום של 1.56 מיליון דולר.

לדבריו, מאחר שהוגשו לו שתי הצעות לרכישת הנכס במחיר זהה וטרם הוכרעה שאלת תוקפה של זכות הסירוב הראשונה, לה טוענים אשל ואיצקוביץ, הוא סבור שיש לקיים התמחרות בין המציעים באולמה של השופטת ורדה אלשיך. וזאת, על מנת למנוע עיכוב במכירת הנכס במחיר הגבוה מהערכות השמאי שנעשו לגביו.

ארז ביקש עוד לאשר לו להגיש לבית המשפט, בתנאים מסוים, בקשה למתן החלטה, שהוגשה בעבר, לביטול זכות הסירוב הראשונה לה טוענים אשל ואיצקוביץ. ארז מתנה זאת במידת הצורך על פי תוצאות ההתמחרות ואם לא ניתן יהיה להכריז בסיום הדיון על הזוכה אשר רכש את הנכס.

השופטת אלשיך קבעה, כי אינה רואה סיבה לערוך התמחרות באולם בית המשפט. לדבריה, הליך כזה הוא יוצא דופן ורק לעיתים נדירות ובנסיבות מיוחדות מתקיימת התמחרות כזו.

השופטת הורתה לארז להודיע לאיצקוביץ ואשל על החלטתה ועל כך שאם הם לא יופיעו להתמחרות אצל הכונס, ייתכן והם נוטלים על עצמם סיכון במידה שיוכרע בסופו של דבר, כי אין להם זכות סירוב.

מדובר במבנה בן שתי קומות וקומת גלריה, המשמש למסחר ומלאכה, באזור התעשייה שבמזרח בני-ברק וששטחו הוא 1,500 מ"ר .

(פש"ר 1881/03).