סיבוב פרסה בדולר: עולה 0.2% אחרי קביעת היציג ל-4.516 שקלים

[ למרכז המט"ח של גלובס ] היציג נחלש 0.33% ונקבע ברמה של 4.507 שקלים; מחר יפורסם מדד אוקטובר - ציפייה לעלייה של 0.1%

המסחר בשוק המט"ח מתנהל בסימן התחזקות השקל. יום שני ברציפות של ירידות במטבע האמריקני הובילו את שערו היציג של הדולר לירידה של 0.332% לרמה של 4.507 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.398% לרמה של 5.268 שקלים על רקע התחזקותו בשווקי המטבעות בעולם.

כחצי שעה אחרי קביעת היציג מסתמנת מגמה הפוכה לזו שראינו ביומיים האחרונים. הדולר עולה 0.2% לרמה של 4.516 שקלים; האירו מוסיף 0.4% ל-5.29 שקלים.

גורמים בשוק מעריכים שכל עוד שלא יבוא תיקון של ממש בבורסה, הדולר ימשיך להיות לא אטרקטיבי ולהיסחר ברמות הנמוכות. "גם אם נראה תיקון בבורסה והציבור והסוחרים יחפשו אפיקי השקעה אלטרנטיבים, הדולר לא יעלה באופן משמעותי ולא יגיע לרמה של 4.70 שקלים" אמר לנו פעיל בשוק.

האם המדד עוד פעם יפתיע ?

מדד חודש אוקטובר, הצפוי להתפרסם מחר (ו') עשוי לעלות ב-0.1%. כך עולה מסקר תחזיות האינפלציה החודשי של "גלובס". כזכור, בחודש ספטמבר הפתיע המדד כאשר רשם ירידה של 0.5% בעוד ממוצע התחזיות עמד על עלייה של 0.4%. מתחילת השנה נרשמה במשק אינפלציה שלילית של 1.5%, ועל פי ההערכות, לראשונה בהיסטוריה, שנת 2003 תסתיים עם אינפלציה שלילית שתנוע קרוב לרמה של כ-1%.

טווח התחזיות של בתי ההשקעות השונים למדד אוקטובר צר יחסית ונע בין מינוס 0.1% ל-0.4%, ואילו בחודש נובמבר חוזים האנליסטים כי המדד ירשום עלייה זהה לזו של אוקטובר. כפי שזה נראה כיום, מדד ספטמבר הוא המדד השלילי האחרון השנה וברבעון האחרון (חודשים אוקטובר-דצמבר) צפויה להירשם אינפלציה חיובית של כ-0.5%.

אמיר אייל, מנכ"ל אינפיניטי גרופ, מעריך כי מדד אוקטובר ירד ב-0.1% (הטווח התחתון של התחזיות). "אני חושב שהמיתון במשק עדיין עמוק והוא זה שלמעשה מכתיב את המחירים. המיתון בביקושים כל הזמן לוחץ את המחירים כלפי מטה. אני חושב שהיציבות היחסית של הדולר מאפשרת למעשה לפקטור של הביקושים להיות דומיננטי, ולכן לדעתנו המחירים עדיין עומדים ואפילו בחלק מהסקטורים יורדים.