גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק, מכר מניות בכ-3.6 מיליון שקל

מדובר במניות שרכש בשוק בשנתיים האחרונות * מניית דלק עלתה השנה בכ-45%

בעלי העניין בבורסה בתל-אביב ממשיכים לנצל את הגיאות האחרונה בבורסה המקומית על מנת להחליף מניות תמורת מזומנים. הפעם הגיע תורו של גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק ועד לפני כחודשיים מנכ"ל החברה.

לסט מכר מחוץ לבורסה חבילה של 10,235 מניות לפי מחיר של 347 שקל למניה תמורת כ-3.6 מיליון שקל. המניות שמכר לסט הן מניות שצבר באמצעות רכישות בשוק בשנתיים האחרונות. בשנה האחרונה עלתה מניית דלק בכ-45%, כך שלסט מורווח על החבילה (לפחות השנה) למעלה ממיליון שקל. לסט חיסל, למעשה, באמצעות מימוש זה את כל אחזקותיו במניות קבוצת דלק, אך נותר עם אחזקה מינורית של 34,179 מניות בחברה-הבת, דלק רכב, השווה כיום בשוק כ-700 אלף שקל.

כאמור, בתחילת חודש ספטמבר פרש מתפקיד מנכ"ל קבוצת דלק, לאחר שלוש שנים בתפקיד, והחל לכהן כיו"ר החברה במקום אבינועם פינקלמן שפרש לגמלאות. לסט, נזכיר, היה עד לפני כחמש שנים סגן מפכ"ל המשטרה ועם פרישתו מהמשטרה החל לכהן, במקביל להצטרפותו לקבוצת דלק, כמנכ"ל איגוד חברות הביטוח, תפקיד אותו אייש עד שנת 2001.

קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת איש העסקים יצחק תשובה, פועלת בתחום ייצור ושיווק של מוצרי דלק ושמנים, באמצעות חברת דלק, ובייבוא מכוניות פורד ומאזדה, באמצעות דלק רכב. לאחרונה השלימה הקבוצה גיוס של 53 מיליון שקל מגופים מוסדיים באמצעות הנפקה של אג"ח מסדרה ה' הנושאות ריבית שנתית של 5.5% לתקופה של שש שנים. בחצי השנה האחרונה גייסה הקבוצה כ-451 מיליון שקל באג"ח להמרה.

את הרבעון השני של השנה סיימה קבוצת דלק עם רווח נקי של 45 מיליון שקל, לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מגזר הדלקים של הקבוצה, הכולל שיווק דלקים ל-217 תחנות תדלוק בארץ, תרם לרווח הנקי ברבעון רק כמיליון שקל בלבד, בעוד שמגזר הרכב תרם את רוב הרווח הנקי, כ-42 מיליון שקל, ואילו מגזר חיפושי הנפט גרע מהשורה התחתונה של הקבוצה כ-23 מיליון שקל.

מניית קבוצת דלק עלתה מתחילת השנה בכ-45% למחיר של כ-346 שקל המשקף לחברה שווי שוק של כ-3.36 מיליארד שקל.