רבעון מוצלח לגן שמואל: הרווח הנקי עלה ל-6.3 מיליון שקל

מחזור המכירות של החברה ברבעון הסתכם ב-129.2 מיליון שקל - גידול של כ-20% לעומת הרבעון המקביל

מעט פעילים בשוק ההון מכירים את חברת גן שמואל , שבשליטת קיבוץ גן שמואל, אשר עוסקת בתחום אספקת חומרי גלם לתעשיית המשקאות הטבעיים והקלים בארץ ובעולם, אולם לאור התוצאות הכספיות שמפרסמת החברה כיום, אולי כדאי היה לכמה מהם להעמיק את ההיכרות.

החברה דיווחה היום על רבעון שלישי מצוין שבו נרשמו עלייה בהכנסות, עלייה ברווח התפעולי, עלייה ברווח הנקי ותזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת.

מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-129.2 מיליון שקל שמהווים גידול של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. גם במונחי תשעת החודשים הראשונים של השנה מדובר על גידול מרשים של 14.6% במחזור המכירות לרמה של 405.1 מיליון שקל. כ-84% מסך המכירות של החברה מיועדות ליצוא לכ-35 מדינות שונות.

מוצרי החברה מתפלגים לשלוש קבוצות עיקריות: מוצרי פרי ההדר, מוצרי העגבניות והמוצרים הטרופיים. חומרי הגלם העיקריים של החברה הם פירות הדר ועגבניות שנרכשים בארץ. מרבית מוצריה של החברה הינם ייחודיים ומותאמים לדרישות הספציפיות של כל לקוח ולקוח, תוך שהם מתבססים על הידע והטכנולוגיה אשר פיתחה החברה במרוצת השנים. מדיניות זו ממתנת את תנודתיות מחירי המוצרים, אך אינה מבטלת כליל את קשרי הגומלין בין מחירי מוצריה לרמת המחירים של חומרי הגלם הרלוונטיים בשוק העולמי.

שיעור הרווח הגולמי של החברה השתפר ברבעון השלישי ועמד על 18.3% מסך המכירות, לעומת שיעור רווח גולמי של 17.2% ברבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה עמד שיעור הרווח הגולמי של החברה על 21.8% לעומת 21.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-10 מיליון שקל והוא משקף עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה ב-43 מיליון שקל לעומת 35.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המימון של גן שמואל הסתכמו ב-1.5 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה ואילו בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הוצאות אלו ב-5 מיליון שקל לעומת כ-7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהוצאות המימון של החברה, במונחים שנתיים, מיוחסת בעיקר להיחלשות הדולר מול יתר המטבעות.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-6 מיליון שקל, גידול של 63% לעומת הרבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה מדובר על רווח נקי של 27.5 מיליון שקל שמהווה גידול של 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-180.8 מיליון שקל והוא מהווה כ-50% מסך המאזן של החברה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כולל של 4.7 מיליון שקל והתחייבויות לזמן קצר מבנקים בהיקף כולל של 113 מיליון שקל. היקף המלאים של החברה עומד על 132 מיליון שקל, בדומה לרבעון קודם ובדומה לרבעון המקביל. מהתפתחות המלאים של החברה ברבעון השלישי ניתן לראות שקיימת ירידה במלאי המוצרים בעיבוד ובמלאי המוצרים המוגמרים ועלייה במלאי חומרי הגלם, ירידה שנובעת מהצטיידות בחומרי גלם מיובאים לשימוש בשנת 2004.

בחברה ציינו שכעת היא עומדת בפני עונת עיבוד פרי חדשה וכי למרות מצב הפרדסנות בארץ, תחזיות החקלאים וחברות האריזה לעונה הבאה מדברות על כמות פרי דומה בהיקפה לכמות בשנה החולפת. ענף הפרדסנות סבל בשלוש השנים האחרונות מייקור התשומות (עליית מחירי המים וקיצוץ בכמויות המים), התייקרות שהביאה חקלאים רבים לנטישת ענף הפרדסנות ולייבוש פרדסים ושטחי פרדסים, כך שמשנת 2000 קטנו שטחי הפרדסים בארץ בכ-25%. כאמור החברה מעריכה שהיקף הפרי לשנה הקרובה צפוי להישאר יציב.