בנק איגוד: עליות השערים במעו"ף יימשכו

תחזית האינפלציה של הבנק לחודש נובמבר היא כ- 0.1 ולדצמבר 0.2%

בסקירתו לשבוע העסקים הקרוב, בנק איגוד, מציינים כלכלני הבנק כי בהמשך למגמה בשוק המניות בשבועות האחרונים בטווח הבינוני השוק ימשיך להיות חיובי, בהמשך לנתוני המאקרו החיוביים, והטובים מהצפוי, בארה"ב ובאירופה, אלא אם כן תחול הסלמה משמעותית במצב הביטחוני. רמת התמיכה הקרובה למדד המעו"ף שוכנת ברמת 472 הנקודות ואחריה קיימת תמיכה ברמת 458 הנק'. רמת ההתנגדות הקרובה בטווח 485-480 הנקודות.

יחד עם סיבות חיוביות אלה לעליות בשווקי המניות לא נעלמו, בשבועות האחרונים, הגורמים המכבידים על מגמה זו כגון ההערכה כי תקופת ההתאוששות הכלכלית בארץ תהיה ארוכה עם תוצאות ממשיות רק ב-2004, תוואי הגירעון הצפוי להיות על פי דברי נתניהו כ- 5.5% השנה, גבוה מעל יעד הגירעון שנקבע 3.5%-3%, העלאת יעד הגירעון הממשלתי לשנה הבאה מ- 3.5% ל-4% (על מנת לחסוך מהממשלה קיצוץ תקציבי של 5 מיליארד שקל במקרה של יעד גירעון בשיעור 3.5% ), אי הוודאות (כפי שהביע בנק ישראל) אשר ליכולת הממשלה להשיג את יעד הגירעון שקבעה ופיטורי עובדים במגזרים השונים.

בצמודי המדד הוסיפו כלכלני בנק איגוד כי השבוע נמשכה מגמת ירידת עקום התשואות כמעט לכל אורכו והוא נשאר ברובו שטוח פרט לטווח הקצר.

התשואות באפיק זה ממשיכות להיות נמוכות יחסית בשל הצפי להמשך מגמת ירידת הריבית הקצרה ע"י בנק ישראל (ריבית בנק ישראל לדצמבר תהיה בשיעור של 5.2%) וכניסת קרנות הפנסיה לרכישות בשוק מצד הביקוש ללא מענה מספיק מצד הנפקות הממשלה (המקטינה את היקף גיוסיה בארץ תוך הגדלת גיוסיה בחו"ל בגיבוי הערבויות שקיבלה ממשלת ארה"ב) מצד ההיצע.

באפיק השקלי השבוע נמשכה מגמת ירידת עקום התשואות כמעט לכל אורכו והוא נשאר ברובו שטוח פרט לטווח הקצר.

התשואות באפיק זה ממשיכות להיות נמוכות יחסית, לדברי כלכלני בנק איגוד, השבוע נשאר עקום התשואות כמעט ללא שינוי. יציבות התשואות באפיק זה נמשכת בשבועיים האחרונים. בטווח הקצר ממשיכה התשואה להישאר סביב אותה רמה בעקבות היציבות המצופה מהריבית הריאלית בטווח הקצר.

חשוב לציין כי עקום התשואות ממשיך להיות תלול ומגלם פרמיה גבוהה יותר על סיכון הריבית בטווחים הארוכים. פרמיית הסיכון בטווח הארוך שירדה עד לרמה של 1% בלבד עלתה בתקופה האחרונה לכ- 1.6% מול שחר לשנה עד שנתיים ול- 1.8% מול מק"מ לשנה. בבנק ממליצים להמליץ על מימוש מק"מים כאשר גם כדאיות אחזקת הגילונים נמוכה להערכתם ומצד שני לרכז ההשקעה באפיק זה באג"ח שחר במח"מ 3 שנים (בתשואה ברוטו של כ- 6.17% ונטו של כ- 5.21%) באמצעות שילוב עם פיקדונות קצרים.

תחזית האינפלציה של הבנק לחודש נובמבר היא כ- 0.1%, ולחודש דצמבר האינפלציה החזויה כ- 0.2%, האינפלציה החזויה לחודש ינואר 2004 הינה 0.1%.

ל- 12 החודשים הקרובים חוזים רמת אינפלציה של 2.1% ולשנת 2003 כולה מינוס 1.2%. הריבית משוערת לסוף שנת 2003 5.2%.

בשבוע הקרוב מעריכים בבנק כי טווח המסחר במט"ח, הצפוי לשבוע הקרוב, הינו 4.50-4.42 ש"ח לדולר. תמיכה קרובה שוכנת ב- 4.45 ש"ח לדולר הרמה הבאה שוכנת ב- 4.42 ש"ח לדולר. התנגדות שוכנת ברמת 4.48 ו- 4.53 ש"ח לדולר.

להערכת הבנק צפוי פיחות מתון של השקל עד לרמה של 4.55 שקל לדולר עד סוף השנה.

בשבוע הקרוב צפוי שע"ח הדולר מול האירו לנוע בטווח 1.16 1.20 דולר לאירו.