כלכלני אילנות בטוחה מעלים את מחיר היעד לקבוצת כור ב- 57%

האנליסט, ערן יעקובי, סבור, כי במבנה הנוכחי ובאסטרטגיה הנוכחית, החברה צפויה להציף ערך רב למשקיעיה בעתיד

ערן יעקובי, אנליסט באילנות בטוחה, חוזר היום על המלצת "קנייה" למניות כור , אך העלה את מחיר היעד ל- 225 שקל למניה מ- 165 שקל, מחרי הגבוה בכ- 57% ממחיר מהניה היום. עלייה זו, מסביר יעקובי, נובעת בעיקרה מהעלאת השווי של מכתשים אגן ואי סי איי.

ברבעון השלישי של השנה המשיכה הקבוצה להציג שיפור בתוצאות, כאשר עיקר התרומה לשיפור נבע מתוצאותיה המצויינות של מכתשים אגן ברבעון זה. כור עברה לרווח נקי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גם בשל השיפור המהותי בפעילות טלרד.

ברמת המטה של כור, נמשך המאמץ להקטנת החוב נטו של חברת האם. עם זאת, ברבעון זה הצליחה החברה להקטין את החוב נטו בכ- 3 מיליון דולר בלבד, ונכון לסוף ספטמבר 2003, החוב נטו של חברת כור האם עומד על כ- 388 מיליון דולר. אי לכך, ההנהלה הודיעה, כי בכוונתה למכור בתקופה הקרובה כ- 5%-6% ממניות מכתשים אגן, מהלך אשר, להערכת יעקובי, יניב לכור כ- 65-75 מיליון דולר. בנוסף, האנליסט מאמין, כי המשך המומנטום במניית אי סי איי עשוי להביא למכירה של חלק מאחזקה זו.

להערכתו של יעקובי, כור ביצעה בשנה האחרונה מהלכים הכרחיים לצורך התאמת מבנה הקבוצה למצב הענפים בהם היא ממוקדת. כעת החברה ממוצבת היטב לקראת שיפור בתנאי המאקרו בכלל, ולשיפור במצב ענפי ההי-טק, בפרט. יעקובי סבור, כי במבנה הנוכחי, לאחר הייעול המהותי ובאמצעות האסטרטגיה הנוכחית, כור צפויה להציף ערך רב למשקיעיה בעתיד. באילנות בטוחה מאמינים, כי החברה מבצעת את התהליכים הנכונים להקטנת רמת המינוף שלה, וכך תוכל להפנות משאבים להשקעות חדשות בעלות פוטנציאל אדיר.

יעקובי מפנה את תשומת הלב לירידות החדות במניית כור בימים האחרונים. להערכתו, ירידות אלה והתנודות במניה בכלל, נובעות לא מערכים כלכליים, או שינויים מהותיים בפעילות, אלא אך ורק מ"המלחמה" על כניסה למדד המעו"ף, שהרכבו החדש יעודכן ב- 1 בינואר, על פי נתוני שוק ב- 15 בדצמבר.