דור כימיקלים עברה להפסד תפעולי של 2.1 מיליון שקל ברבעון השלישי

הפסד רבעוני של 8.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 11.9 מיליון שקל ברבעון הקודם; ההכנסות גדלו בכ-12%

נמשכת ההרעה בתוצאות דור כימיקלים . שבוע לאחר שמשפחת דנקנר, בעלת השליטה בדור, דיווחה על חתימת הסכם למכירת מחצית ממניותיה למילומור של פרדי רובינסון, לפי שווי של 106 מיליון דולר, מציגה החברה הפסד של 8.9 מיליון שקל ברבעון השלישי, רבעון שני ברציפות. דור מציגה גם הפסד תפעולי של 2.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 38.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה מציגה דור הפסד של 7.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 104 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי התלת רבעוני צנח ב-65% ל-43.3 מיליון שקל.

דור כימיקלים היא ענק עולמי בתחום של ייצור ושיווק יריעות פוליפרופילן רב שכבתיות המשמשות כחומר אריזה ועטיפה בתעשיית המזון, הטבק והטקסטיל. דור מחזיקה 51% בקבוצת טראופאן, שהיא פועל יוצא של מסע רכישות אגרסיבי ושמרכזת פעילות זו, המתבצעת במפעלים הפזורים ברחבי העולם. מסע הרכישות הפך את דור לחברה ממונפת מאוד שבה מממן הון עצמי של 291 מיליון שקל 10% בלבד מהמאזן.

דור מדווחת, כי במהלך הרבעון השלישי נמשכה החולשה בשווקים הבינלאומיים למוצרי פילם סטנדרטיים שאופיינה בירידת מחירים ובשחיקת המרווחים. החולשה ברבעון מוסברת, בין היתר, בירידה בכמות המכירות בחודש אוגוסט, בו מצמצמים הלקוחות את פעילותם בתקופת החופש, וכן בהאטה בפעילות הכלכלית באירופה, הנגרמת בין השאר מהתחזקות האירו לעומת המטבעות האחרים. דבר הגורם לפגיעה בייצוא מאירופה ומעודד יבוא מתחרה.

דור מדווחת על מכירות של 2 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה ושל 702 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח הגולמי בחודשים ינואר-ספטמבר עמד על 357 מיליון שקל (18% מהמכירות) המהווה שחיקה משמעותית לעומת 29% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מוסברת מעלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם, שלא פוצתה במלואה במחירי המוצרים. סעיף משמעותי אחר שבו רשמה דור כימיקלים הרעה ניכרת הוא הוצאות המימון שקפצו ל-92.1 מיליון שקל, לעומת 17.2 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.