הערכות: אהוד שפירא יגביר את מעורבותו בפעילות הבינלאומי של לאומי, במיוחד בארה"ב

משרד סומך-חייקין יודיע בקרוב מי ימונה למנכ"ל במקום רקפת רוסק-עמינח שעברה לבנק לאומי

מינויה של רו"ח רקפת רוסק-עמינח לתפקיד ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, אחד התחומים הרגישים והחשובים בבנק במיוחד בימים אלה, עורר הדים בבנק.

המינוי נתפס הן כהצנחה מבחוץ של בכיר שעוקף למעשה רבים בדרג הניהולי, וכן במידת מה כמילוי של חלק חשוב בתפקידו של המשנה הבכיר למנכ"ל, אהוד שפירא, אם כי רוסק-עמינח תהיה כפופה לשפירא.

לפי הערכות שנשמעו אתמול (ב') במערכת הבנקאית, המינוי נועד להסיט משאבים ניהוליים בכירים בבנק, בעיקר של שפירא, לכיוון הבנקאות הבינלאומית.

מדובר במיוחד בהרחבת פעילות הבנק בשוק האמריקני שמהווה יעד חשוב לבנק לאומי. זאת, במיוחד על רקע הערכות, כי מנכ"ל לאומי ארה"ב, זלמן סגל, שמכהן בתפקידו מזה שנים ארוכות, עתיד לפרוש בקרוב.

בנק לאומי מסר בתגובה, כי רוסק-עמינח תהיה כפופה ותדווח לשפירא, ותעסוק בפעילות העסקית השוטפת של החטיבה העסקית. "בבנק חושבים שבתקופה כזו יש צורך להתמקד במגזר העסקי, הכולל פיתוח עסקים נוספים בארץ ובעולם ולפיכך החליטו לחזק את החטיבה העסקית.

"אהוד שפירא ימשיך להיות אחראי על הבנקאות העסקית והבינלאומית, וכמו כן הוא יוכל להתפנות לעסוק יותר בנושאים אסטרטגיים", הוסיף הבנק.

משרד רואי החשבון סומך-חייקין יודיע בקרוב מי יחליף את רוסק-עמינח בתפקיד מנכ"ל המשרד, אותו מילאה בשלוש השנים האחרונות. המנכ"ל הבא כבר נבחר, ככל הידוע - מקרב השותפים הנוכחיים במשרד, בראשו עומד גד סומך.

גורמים המקורבים למשרד הדגישו, כי רוסק-עמינח הגיעה למשרד תוך הצהרה ברורה על רצונה לשוב למגזר העיסקי בתפקיד ניהולי. לדבריהם, זו היתה אחת הסיבות למינויה למנכ"ל - בניסיון של סומך להשאיר אותה במשרדו.