חגיגת האג"ח הקונצרני: ביקושים של מעל מיליארד שקל להנפקת אלוני-חץ

החברה גייסה 116 מיליון שקל * ביקושים של פי 2.5 במכרז המוסדי של סאפיינס * מסתמנת הצלחה גם בגיוס האג"ח של חבס

חברות השורה השנייה בבורסה של ת"א ממשיכות לנצל את המומנטום החיובי בשוק ההון לגיוסי אג"ח, על מנת למחזר חובות ולהקטין את התלות במערכת הבנקאית. חברת אלוני-חץ גייסה היום 116 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה, צמודות ונושאות ריבית שנתית של 4.5% (תשואה של 5.6% למשקיעים). בנוסף שולבו אופציות בחבילת ההנפקה.

בהנפקה, שהובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.איי, נרשם ביקוש יתר גדול של מעל מיליארד שקל. אי לכך נסגרה ההנפקה במחיר המקסימום של 970 שקל ליחידה. שיעור ההקצאה הצפוי למשקיעים מהציבור יהיה נמוך מ-10%. בשבוע שעבר נרשם חיתום יתר של פי 4 במכרז המוסדי לקראת ההנפקה.

אלוני-חץ, שבשליטת מוזי ורטהיים ונתן חץ, היא חברת השקעות יציבה ורווחית שפועלת בתחומי הנדל"ן המניב בבריטניה, ארה"ב, קנדה וישראל. איגרות החוב של החברה דורגו A פלוס ע"י מעלות.

* * *

גיוס נוסף שמובילה פועלים אי.בי.איי הוא של חברת סאפיינס , שם נרשם היום ביקוש של פי 2.5 במכרז המוסדי וכל מזמין יקבל 50% מבקשתו. גם כאן נסגר הגיוס במחיר המקסימום של 784 שקל ליחידה. סאפיינס צפויה לפרסם בשבוע הבא תשקיף לגיוס של 75 מיליון שקל מהציבור באמצעות אג"ח דולריות להמרה. התשואה הדולרית של האג"ח המונפקות מגיעה, על פי ניתוח שמרני של תשואת ניירות הערך המוצעים (אג"ח ואופציות לאג"ח ולמניה) ל-8.02% במחיר המירבי.

סאפיינס משתייכת לקבוצת פורמולה והיא ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות תוכנה המיועדים בעיקר לשוק חברות הביטוח. לחברה, שעברה מהפך עסקי מוצלח לאחר משבר שפקד אותה בשנת 2000, רקורד של 130 פרויקטים ב-40 חברות ביטוח.

גם מגיוס האג"ח להמרה של חבס מגיעים איתותים חיוביים. מלאומי ושות', המובילה את ההנפקה, נמסר עם סגירת הגיליון כי מסתמן חיתום יתר בהנפקה והיא צפויה להיסגר במחיר המקסימום (תשואה של 7.5% למשקיעים).

* * *

בשבוע שעבר השלימה חבס מכרז מוסדי שזכה לביקושים גבוהים של כ-200 מיליון שקל. בעקבות הצלחת המכרז המוסדי החליטו בחבס להגדיל את הגיוס המוסדי מ-25 ל-50 מיליון שקל. בסה"כ מתכוונת החברה לגייס כ-60 מיליון שקל מהציבור. אג"ח ב-40 מיליון שקל נוספים יונפקו לחברה-הבת בבעלות המלאה של חבס, להפצה במועד מאוחר יותר.

בד בבד הוציאה היום חבס לפועל הנפקת מניות לגיוס של 19 מיליון דולר ממשפחת חבס, בעלי השליטה בחברה, וחברת הביטוח הפניקס. גם הציבור מוזמן להשתתף בהנפקת המניות של חבס, בסכום של מיליון דולר, אך ספק אם יזרים ביקושים ערים, היות ושווי החברה לצורך ההנפקה עומד על 22 מיליון דולר לפני הכסף, כמעט 50% מעל מחיר השוק.

הנפקת המניות של חבס צפויה לשנות את מבנה השליטה בחברה, שיכלול, מלבד משפחת חבס (שתחזיק כ-50% מההון לאחר הגיוס) גם את אייזיק דבח והפניקס (שיחזיקו לאחריה כ-21% מהמניות כ"א).