FCR שבשליטת גזית גלוב השלימה רכישת מרכז מסחרי בקנדה תמורת 240 מיליון שקל וכבר מתכננת רכישת מרכז נוסף ב-71 מיליון שקל

משתרע על שטח של כ- 160 דונם; צופה להשלים רכישת מרכז נוסף השבוע תמורת 21 מיליון דולר קנדי

חברת FCR המוחזקת על ידי חברת גזית גלוב בשיעור של 59% הודיעה אמש כי השלימה את רכישת Meadowvale Town Centre - מרכז מסחרי קהילתי בעיר מיסיסוגה, במרכז של טורנטו, אונטריו תמורת 70.2 מיליון דולר קנדי (240) מיליון שקל ובכך סגרה את העסקה עליה דיווחה בחודש יוני האחרון.

רכישת המרכז, מומנה ממקורות החברה במזומן ובאמצעות הלוואה לזמן ארוך בסך של 36 מיליוני דולר קנדי בריבית קבועה בשיעור של 6.24%. תשלום נוסף של עד כ- 2.5 מיליוני דולר קנדי עשוי להיות משולם למוכרים בהתחשב בהכנסות מהנכס.המרכז המסחרי, משתרע על שטח של כ- 160 דונם. עם השלמתו המלאה הצפויה ביוני 2004 יכלול המרכז שטח להשכרה של 35.4 אלפי מ"ר להשכרה. המרכז מעוגן בסופרמרקט ורשתות קמעונאיות נוספות, מהמובילות בקנדה ותמהיל הדיירים בו יספק לאוכלוסייה מגוון של שירותי מסחר וקהילה. בין הדיירים הבולטים במרכז, ניתן למצוא את הספרייה המרכזית של העיר מיסיסוגה ותחנת אוטובוסים גדולה בחלק האחורי של הנכס.

בנוסף, מצפה FCR להשלים השבוע את רכישת מרכזCredit Valley Town Plaza בעיר מיסיסוגה, במרכז המטרופוליני של טורנטו, אונטריו, תמורת סך של 21 מיליוני דולר קנדי (71 מיליוני ש"ח).

המרכז המשתרע על שטח של כ- 8 אלפי מ"ר מעוגן בסופרמרקט ובבית מרקחת. בצמוד למרכז משבצת קרקע של 8 דונם לפיתוח עתידי. יוצא איפוא כי מתחילת השנה רכשה FCR (כולל הרכישה הצפויה של מרכז Credit Valley Town Plaza) 18 מרכזים מסחריים בעלות כוללת של כ- 255 מיליוני דולר קנדי (869 מיליוני ש"ח) והשקיעה 70 מיליוני דולר קנדי (240 מיליוני ש"ח) נוספים בפיתוח והשבחה של נכסים.

FCR הנה זרוע ההשקעות של חברת גזית גלוב בקנדה כך שפעילותה של גזית בארץ זו מהווה 35% מסך פעילותה הכולל.הרווח הנקי של גזית גלוב הסתכם ברבעון השלישי ב-49.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 21.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד והוא הושפע בין היתר מרווחים חד פעמיים שרשמה החברה ברבעון השלישי, בהיקף של 29.5 מיליון שקל, בעיקר בשל הנפקת מניות של חברת אקוויטי וואן שהביאה לדילול אחזקות החברה ולרווח הון בהיקף של 18.8 מיליון שקל ברבעון השליש