סדר מקוצר: "אין קשר בין השינוי בהרכב השופטת ברכה אופיר-תום, לבין העובדה שמכהנות בו שלוש נשים"

כך אמר מנהל בתי המשפט, דן ארבל * וגם: עו"ד ח"כ גדעון סער, חבר ועדת חוקה, חוק ומשפט, יפתח הדיון בנושא "שלטון החוק וחוסן לאומי", בכנס הרצליה שיתקיים באמצע דצמבר

* דן ארבל, מנהל בתי המשפט, התייחס היום לידיעות בעניין פירוק ההרכב הנשי בבית המשפט המחוזי בת"א בשל הגוון האישי שלו. לדבריו, לאחר בדיקה שנעשתה עם נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, אורי גורן, מתברר כי "אין כל קשר בין השינוי שנעשה בהרכב של השופטת ברכה אופיר-תום, לבין העובדה שבהרכב מכהנות שלוש נשים.

"כבר בעבר שונו כמה וכמה פעמים הרכבים בהם היו גברים בלבד, להרכבים מעורבים של נשים וגברים, מבלי להתייחס לשאלה: האם ההרכב מורכב מגברים או נשים. אין שום קשר בין ציוות ההרכב לבין מינם של השופטים. השופטים להרכב נקבעים תמיד על פי כישוריהם, תוך התחשבות בצרכי בית המשפט, ולעולם לא על פי מינם".

* עו"ד ח"כ גדעון סער, חבר ועדת חוקה, חוק ומשפט, יפתח את הדיון בנושא "שלטון החוק וחוסן לאומי", בכנס הרצליה שיתקיים באמצע דצמבר. בדיון בנושא ישתתפו גם דיקן ביה"ס למשפטים של מכללת הרצליה, פרופ' אמנון רובינשטיין, עו"ד דן מרידור, ודיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה, פרופ' אריה רטנר.

* עו"ד בעז בן-צור ממשרד וינרוט, ייצג את עו"ד דניאל אזוגי, בתביעה בגובה כ-2.6 מיליון שקל שהגיש נגדו לקוח לשעבר, פלטיאל וכטפוגל, המיוצג בידי עו"ד טל בננסון. אזוגי יוצג בידי עו"ד דן אחיעזר ז"ל, ולאחר פטירתו של האחרון לא מזמן, הועבר התיק לבן-צור.