והרי החדשות ב"מעריב": החברה מימנה לעופר נמרודי מרצדס ב-1.2 מיליון שקל

קבוצת התקשורת של משפחת נמרודי עברה ברבעון השלישי לרווח תפעולי בעקבות קיצוצים חריפים בעלויות שכר ההנהלה והעובדים

חברת מעריב החזקות רכשה לפני כחודשיים עבור עופר נמרודי מכונית פאר מסוג מרצדס 600S. כך נודע ל"גלובס". מחיר המחירון של מרצדס 600S כ-1.2 מיליון שקל. הוספת אביזרי נוחות שונים עשויה לייקר את הרכישה במאות אלפי שקלים נוספים. נמרודי משמש מחודש ינואר כעוזר ויועץ ליו"ר הדירקטוריון של מעריב, אביו, יעקב נמרודי.

מעריב החזקות מסרה בתגובה, כי "במסגרת הסכם העסקתו של נמרודי בחברה, אושר להעמיד לשימושו רכב מקבוצת רישוי 6. הסכם ההעסקה האמור אושר כדין ע"י מוסדות החברה, ועדת ביקורת, הדירקטוריון והאסיפה הכללית של בעלי המניות".

נמרודי ידוע כחובב מכוניות יוקרה. ברם, מרצדס 600S נחשבת למכונית פאר גם בקנה מידה עולמי והיא מגיעה ברמת אבזור גבוהה במיוחד. בעולם נמכרות מדי שנה מאות בודדות של מכוניות מדגם זה, המצויד במנוע 12V בעל נפח של 5,500 סמ"ק והספק של 500 כ"ס. לארץ היא מיובאת על פי הזמנה מיוחדת. עד היום נמכרו כאן, ככל הידוע, רק שלוש יחידות מדגם זה.

מעריב החזקות, המשתייכת לקבוצת הכשרת הישוב, שבשליטת משפחת נמרודי, סיימה את הרבעון השלישי עם רווח תפעולי של 8.1 מיליון שקל, לאחר תקופה ממושכת של הפסדים כבדים. השיפור בתוצאות החברה יוחס בעיקר לפעולות ההתייעלות, בהן נקטה מתחילת השנה, וכן בזכות מכירת חברת הד ארצי בחודש אפריל. במהלך הרבעון השני קיצצה מעריב 15% מעלויות העסקתם של עובדיה בכל המחלקות, מהלך כואב שגרם לפיטורי כ-100 עובדים. מנהליה הבכירים של החברה, היו"ר יעקב נמרודי, סגנו צבי חפץ ועופר נמרודי, הודיעו על ויתור של מחצית משכרם לשנה הקרובה.

תנאי העסקתו של נמרודי במעריב אושרו באסיפה כללית שכינסה החברה בחודש ינואר. ניסיון קודם, להעביר את תנאי השכר בחברה-האם, הכשרת הישוב, נתקל בהתנגדות שאותה הובילה קבוצת גבור ספורט, שלבעליה סכסוך מר עמו. נמרודי מועסק כעוזר ויועץ מיוחד ליו"ר, כאמור אביו, יעקב נמרודי, תמורת שכר בעלות של 132 אלף שקל בחודש עבור חצי משרה לפחות (בתפקיד דומה משמש עופר נמרודי בחברה-האם, הכשרת הישוב).

נמרודי, המנוע מלשמש כדירקטור עקב הרשעתו בעסקת טיעון, זכאי במעריב למשכורת של 85 אלף שקל בחודש, צמודה לדולר; מענק ברוטו של 3% מרווחי החברה לפני מס ומענק; הטבות סוציאליות ורכב מקבוצת מחיר/רישוי 6 (קבוצת המכוניות היקרות ביותר). החברה נושאת בכל הוצאות אחזקת והשימוש במכונית, שמשמשת את נמרודי לצרכי משרתו ולצרכיו הפרטיים.

אישור הסכם העסקתו של נמרודי התקבל באסיפה הכללית, בעיקר תודות לתמיכתה של חברת דנקנר השקעות, המחזיקה ב-3.4% ממניות מעריב (והשותפה עם מעריב בחברת הכבלים מת"ב). מאחר ו-90% ממניות מעריב מוחזקות ע"י בעלי השליטה בחברה, הכשרת הישוב וולדימיר גוסינסקי, די היה בתמיכתה של דנקנר השקעות כדי להבטיח את אישור ההחלטה, שככל עסקה עם בעל עניין נדרשה לתמיכת שליש לפחות מבין בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בה.

מעריב החזקות סיימה, כאמור, את הרבעון השלישי עם רווח תפעולי לו קדמו מספר רבעונים רצופים של הפסדים כבדים. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי סמלי של 240 אלף שקל, לעומת הפסד של 22.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסידה מעריב תפעולית 18.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 6.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה רשמה מעריב החזקות הפסד של 63.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 31.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה (ושל 70.1 מיליון שקל בשנת 2002 כולה).