ישראלום רכשה שליש מבניין פלאפון בגבעתיים תמורת 61 מ' שקל

ישראלום, שגייסה באחרונה 50 מיליון שקל באגרות חוב, תממן את הרכישה מכספי ההנפקה ותגדיל את חלקה בבית פלאפון ל-66.6% * דמי השכירות שיניב הבניין שרכשה ארזים באנגליה יעמדו על 5.7 מיליון דולר בשנה

חברת ישראלום נכסים חתמה היום עם שיכון עובדים על הסכם לרכישת שליש מבית פלאפון בגבעתיים, וזכויות נוספות בפרויקט הורד בגבעתיים, תמורת כ-61 מיליון. לאחר הרכישה יגדל חלקה של ישראלום בבית פלאפון ל-66.66%, בנוסף למלוא הבעלות בשטח המסחרי של הפרויקט ויתרת מקומות החניה. על פי תנאי השכירות הצפויים בפרויקט, משקפת העסקה תשואה של כ-12%.

על פי ההסכם, שנחתם היום בין ישראלום ושיכון עובדים, תרכוש ישראלום שליש מבית פלאפון, מחצית מהמרכז המסחרי, 120 מקומות חניה וזכויות נוספות במתחם. כיום משלמת פלאפון 18 מיליון שקל לשנה כדמי שכירות לכל הבנין, שמעוגנים בחוזה עד יולי 2007.

פרויקט ורד גבעתיים, אותו יזמה ישראלום עם שיכון עובדים, כולל מרכז עסקים ומגורים, אשר נמכרו בשלב א' של הפרויקט ומרכז עסקים שהושכר במלואו לפלאפון. בית פלאפון כולל כ-18,000 מ"ר, בבניין בן שבע קומות ו-450 מקומות חניה. השטח המסחרי הינו בהיקף של כ-2,000 מ"ר והוא מושכר בחלקו הגדול לסופרפארם, מסעדות וחנויות אחרות. עם רכישת חלקה של שיכון עובדים בפרויקט יגדלו דמי השכירות של ישראלום בכ-8 מיליון שקל, מזה כ-6 מיליון שקל מפלאפון וכ-2 מיליון שקל מהשטח המסחרי והחניות. בשליש מבית פלאפון שותפה חברת אמות.

חברת ישראלום השלימה בתחילת חודש נובמבר הנפקה מוצלחת לציבור של איגרות חוב, בתמורה כוללת של כ-50 מיליון שקל. אגרות החוב שהנפיקה החברה דורגו על ידי מעלות ב--A. בכוונת ישראלום לממן את העסקה הנוכחית באמצעיה העצמיים ובמימון בנקאי.

ישראלום, שפעילה בענף הנדל"ן, עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: יזום וביצוע פרויקטים של נדל"ן למכירה והשכרה, ורכישה של נכסים מניבים בארץ בחו"ל. פרוטפוליו הנכסים המניבים של ישראלום כולל כיום שמונה נכסים שמניבים דמי שכירות שנתיים (על פי שיעורי התפוסה הנוכחיים) של כ-40 מיליון שקל, אשר צפויים לגדול בכ-20% לכ-48 מיליון שקל, לאחר העסקה הנוכחית.

הנכסים המניבים של ישראלום בישראל כוללים, בנוסף לבית פלאפון והמרכז המסחרי בגבעתיים, גם בנייני משרדים בפתח תקוה, שממוקמים בקרית המדע והטכנולוגיה בקרית אריה (50%) ומושכרים בעיקרם לטבע, פלאפון, אלישרא ואחרים; בנייני תעשיה בסגולה (70%), שמושכרים למקסימדיה, כצט, ביצי הכפר ואחרים ומשרדים בת"א שמושכרים לחברת לופטהנזה, שירותי בנק אוטומטיים ומשרד החקלאות.

חברה נוספת שדיווחה היום על עסקת נדל"ן גדולה היא ארזים, בשליטת מאיר גורביץ', שדיווחה לפני כשבועיים על מכירת שישה מנכסיה תמורת 64 מיליון שקל וציינה היום שהשלימה עסקה לרכישת בניין משרדים במרכז לונדון, בהיקף של 82 מיליון דולר. הבניין משתרע על פני שטח של 10,570 מ"ר והוא כולל גם 73 מקומות חנייה. הבניין כולו מושכר לחברת לודג'יקה CMG, שעוסקת בתחום התקשורת. מדובר בחברה ציבורית שנסחרת לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר בבורסה הלונדונית ושוכרת את הבניין לתקופה של 15 שנה.

הרכישה תמומן בעיקר ממקורות בנקאיים מקומיים באנגליה, כך ש-66 מיליון שקל מתוך עלות של 82 מיליון דולר ימומנו באשראי בנקאי והיתרה ממקורותיה העצמיים של החברה. בארזים ציינו שהבניין צפוי להניב דמי שכירות בהיקף של 5.7 מיליון דולר לשנה ולפיכך התשואה הנגזרת מהעסקה עומדת על כ-7%.

ארזים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מחזור הכנסות של 44.5 מיליון שקל, לעומת 42.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של החברה עומד על 77% והוא מתפלג ל-38% בישראל ו-81% באנגליה, בה מרוכזים מרבית נכסיה של החברה. לארזים הון עצמי של 107.6 מיליון שקל שמניף מאזן של מעל למיליארד שקל. לחברה מזומנים ופיקדונות בבנקים בהיקף של 68 מיליון שקל ומנגד הלוואות בנקאיות קצרות מועד בהיקף של כ-200 מיליון שקל.