הליכי הסרת החסינות של ח"כ יאיר פרץ הוקפאו לתקופה בלתי מוגבלת

הסיבה: הכנסת העבירה אתמול בקריאה טרומית 3 הצעות חוק פרטיות שמעבירות לוועדה ציבורית חיצונית את סמכות הסרת החסינות

הליכי הסרת החסינות של ח"כ יאיר פרץ (ש"ס) הוקפאו היום (ה') ללא הגבלת זמן. יו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוני בר-און (ליכוד), שהחל השבוע בהליכים לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, החליט הבוקר על ההקפאה לאחר שמליאת הכנסת העבירה אתמול בקריאה טרומית וברוב גדול, 3 הצעות חוק פרטיות שמעבירות לוועדה ציבורית חיצונית את סמכות הסרת החסינות.

ח"כ בר-און התנגד להצעות החוק, אבל ייאלץ להכין אותן ל-3 קריאות. אי לכך קבע כי הוועדה איננה יכולה לדון בהסרת החסינות של פרץ כשמליאת הכנסת החליטה למעשה להפקיע ממנה את הסמכות הזאת והטילה עליה לעגן בחקיקה את העברת הסמכות לוועדה ציבורית.

ח"כ בר-און הדגיש הבוקר כי הוא גם לא יכול להעמיד במצב של ניגוד עניינים את החברים הבכירים בוועדה שיזמו את הצעות החוק (ראשי סיעות הליכוד, העבודה ומרצ הח"כים גדעון סער, דליה איציק זהבה גלאון) ואחרים, אם ידרשו בו זמנית לדון בהסדרת החסינות של פרץ.

בר-און אף הקדים להצטייד בחוות דעת של היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד אנה שניידר לפיה תהליך הסרת החסינות בוועדה איננו מוגבל בזמן, כך שהוא יכול להקפיא את ההליכים לגבי פרץ לפחות עד לסיום החקיקה. אם היא תאושר סופית, עניינו של פרץ יעבור להכרעת הוועדה הציבורית שתקום. אם לא יחודשו ההליכים בוועדת הכנסת.

בר-און נשאל מה יעשה אם פרץ יבקש את הסרת החסינות כדי לקצר את תקופת עינוי הדין. בר-און הודה שבקשה כזאת בעייתית. להלכה הוא צריך להיענות לה אבל לאחר התקדים בדחיית בקשתו של ח"כ יחיאל חזן, בקשה כזאת תחייב שיקול דעת מיוחד. הוא אמר כי לא נועץ עם פרץ לפני שהחליט על צעדו.

פרץ עצמו סירב להגיב על ההלטה ולומר אם יבקש את הסרת החסינות. הוא אמר שעליו להתייעץ קודם עם עורך דינו, והוא מחכה לשובו ארצה. בגלל העדרו של עו"ד יהודה ויינשטיין הוועדה לא נכנסה השבוע לגופה של בקשת היועץ המשפטי אלא רק פתחה את הדיון באופן פורמלי.

פרץ נאשם, שבהיותו עוזר שר העבודה והרווחה, קבל במרמה תואר פיקטיבי משלוחת אוניברסיטת ברלינגטון מבלי שלמד בפועל ותוך הצגת עבודה לא שלו וכן ללא תשלום שכר לימוד מר שהוסיף לו אישום של קבלת שוחד בשווה ערך של 25 אלף שקל בכך שסייע בתמורה למפעילי השלוחה לשווק אותה בין פעילי ש"ס ועובדי משרד הרווחה. עוד הוא נאשם בכך שניסה קודם להשיג תואר פיקטיבי מאוניברסיטת בר-אילן.