חברים בוועדה לבחירת שופטים: להרחיב רשימת המועמדים לעליון; מציעים את פרופ` גביזון

פרופ' רות גביזון ידועה כמתנגדת למדיניותו של נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק

חברים בוועדה לבחירת שופטים מבקשים להרחיב את רשימת המועמדים לבית המשפט העליון. עם המועמדים שיש כוונה להציע את שמותיהם נמנית פרופ` רות גביזון, הידועה כמתנגדת למדיניותו של נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק.

נכון לעכשיו כוללת רשימת המועמדים לבית המשפט העליון את שמותיהם של היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אליקים רובינשטיין, פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, והשופטת אסתר חיות, המכהנת במינוי זמני בבית המשפט העליון.

השלושה מועמדים לארבעה מקומות שיתפנו השנה - מתוכם שניים בשל פרישה ושניים נוספים נוכח החלטת הכנסת באחרונה להגדיל את מספר התקנים בבית המשפט העליון.

חברי הוועדה מבקשים למנוע מצב שהיה בבחירה האחרונה, לפיו היו שני מועמדים - מרים נאור ואשר גרוניס - על שני מקומות. בכוונתם להציע שורת מועמדים נוספים, בהם גם פרופ` ידידה שטרן, פרופ` מוטה קרמניצר, פרופ` קנת מן ושורת עורכי דין פרטיים.

לדברי חבר הוועדה, ח"כ שאול יהלום, לא מדובר בניסיון לסכל את החלטתם של שר המשפטים, יוסף לפיד, ונשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, בדבר רשימת המועמדים, אלא ברצון שהבחירה תיעשה מתוך רשימה גדולה יותר של מועמדים.

לדבריו, "כאשר העניין יעמוד לדיון, נעמוד על כך. אני חושב שברק צריך להיות הדומיננטי ולהוביל את העניין, אך אנו עומדים על הרחבת הרשימה".