מפעל הפיס יחויב להזהיר כי הוא מוכר כרטיסי חיש גד גם אחרי פדיון הפרס הראשון בסדרה

בעקבות תביעה ייצוגית בה נטען: "מכירת כרטיסי חיש גד כשלא ידוע לצרכן האם הפרס הראשון כבר נפדה, היא הטעייה בעניין מהותי בעסקה"

מפעל הפיס יחוייב החל מאפריל 2004, להוסיף על כל כרטיסי החיש גד באותיות מודגשות ומוגדלות בצבע שחור את הכיתוב "כרטיס זה עשוי להימכר לך גם לאחר שהפרס/ים הראשון/ים שולם/מו". כמו כן, ינפיק מפעל הפיס סדרת פיצוי מיוחדת לרוכשי כרטיסי הגרלת חיש גד. כך נקבע בהסכם פשרה בין מפעל הפיס לבין התובע הייצוגי אברהם מנלה.

מנלה טען, באמצעות עוה"ד אלדד עפרוני ואורית מרום-אלבק, כי במכירת כרטיסי חיש גד יש לעיתים משום הטעיה, מאחר ולא ברור אם הפרס הראשון בסדרה כבר נפדה. בהחלטה לאשר את התביעה כייצוגית נקבע, כי על ציבור רוכשי הכרטיסים לדעת האם קיים עדיין פרס ראשון לחלוקה בעת רכישת כרטיס ההגרלה. נקבע, כי הימנעותו של מפעל הפיס מגילוי עובדה זו, יש בה משום מחדל העלול להטעות את הצרכן בעניין מהותי בעסקה.

מפעל הפיס טען בתגובה, כי אין להעלות על הדעת כי אם הפרס הראשון נפדה ביום הראשון בו יצאה סדרה חדשה לנקודות המכירה, הוא יחליט באותו יום להפסיק למכור סדרה זו, למרות שיש בה עוד אלפי פרסים כספיים המסתכמים במיליוני שקלים.

בנובמבר 2002 הכיר ביהמ"ש המחוזי בת"א בתביעתו של מנלה כנגד מפעל הפיס כתביעה ייצוגית, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בקשת רשות ערעור של מפעל הפיס על ההחלטה נדחתה בפברואר השנה. מפעל הפיס חויב לשלם למנלה הוצאות של 30 אלף שקל.

הצדדים הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה מוסכמת למתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה אליו הגיעו מחוץ לכותלי בית המשפט ובהמלצתו. בהסדר נקבע בין היתר כי תוך שמונה חודשים ינפיק מפעל הפיס סדרת כרטיסי חיש גד חדשה שתהיה סדרת פיצוי, שבה ימכרו זוג כרטיסים ב-30 שקלים במקום 40 שקלים כמקובל היום. כמו כן, בתוך ארבעה חודשים יופיע כיתוב על גב כרטיס החיש גד לפיו הכרטיס עשוי להימכר גם לאחר שהפרס הראשון שולם.(ת"א 2036/01)