השופטת גילאור אישרה לאיטונג דיבידנד של 80 מיליון שקל "בלבד"

איטונג ביקשה לאשר חלוקת 135 מיליון שקל שאיננה מקיימת את מבחן הרווח; צפויה להגיש בקשה לחלוקת יתרת הסכום

שבוע לאחר שבעלי המניות של חברת מוצרי הבנייה איטונג הזניקו את מניותיה ב-13%, בעקבות הודעה לפיה חתמה על ההסכם למכירת חלקה בפרויקט "כרמיאל סנטר" תמורת 75 מיליון שקל, החליטה שופטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה, בלהה גילאור, להיעתר באופן חלקי לבקשת החברה ולאשר לה חלוקת דיבידנד של 80 מיליון שקל במקום 135 מיליון שקל שביקשה.

איטונג, הנשלטת ע"י ואורלייט ואורדן , המשתייכות לקבוצת שרם-פודים-קלנר , צפויה, לאחר שתחלק את הסכום שאושר לה, להגיש לביהמ"ש בקשה נוספת, לחלוקת יתרת הסכום.

בהחלטתה כותבת השופטת, כי לאחר שעיינה בבקשתה של איטונג ובכפוף להגשת תצהיר עדכני של מנהל הכספים שלה, לפיו מאז הדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה לא חלו שינויים מהותיים העשויים להשפיע על מצבה וחוסנה הפיננסי, היא נעתרת לבקשה ומאשרת חלוקת דיבידנד אשר אינה מקיימת את מבחן הרווח בסכום כולל של 60% מהסכום המבוקש.

השופטת גילאור מוסיפה, כי אם לאחר חלוקת 80 מליון שקל תהיה איטונג מעונינת להשלים את החלוקה עד ל-135 מיליון שקל היא רשאית להגיש בקשה נוספת לביהמ"ש "בה תהיה התייחסות עדכנית למצבה וחוסנה הפיננסי כמתואר לעיל".

איטונג, הנסחרת בשווי של 260 מיליון שקל, ביקשה למממן את חלוקת הדיבידנד (עליו הכריזה באוגוסט אשתקד) מאמצעים עצמיים בסכום של 65 מיליון שקל וממכירת חלקה בכרמיאל סנטר, שסוכמה כאמור בשבוע שעבר. הרוכשת בעיסקה היא חברת ביג, שבשליטת האחים רוני ויהודה נפתלי (בעלי השליטה בחברת מי עדן). ביתרת הזכויות בנכס (25%) מחזיקה נכסי אזורים . איטונג תרשום רווח הון של 5 מיליון שקל מהמכירה.

תשלום הדיבידנד צפוי לסייע לאורלייט ואורדן לפרוע חלק נכבד מהאשראי הבנקאי שנטלו לפני כשנתיים לצורך רכישת השליטה באיטונג מידי קבוצת אזורים, עסקה שבוצעה לפי שווי חברה של 287 מיליון שקל לחברה. השתיים מחזיקות כיום 85% ממניות איטונג, שסיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 450 מיליון שקל ורווח נקי של 2.4 מיליון שקל.