משפ' בליליוס נתנה אופציה לרכישת מגרשים ב-34-40 מיליון שקל בגדרה

עמותת ראשונים של אנשי הקבע עשויה לרכוש 171-187 מגרשים בפרוייקט "גרנד האוז"

החברה הבורסאית מנופים פיננסיים לישראל , בשליטת עזרא בליליוס ובניו (בעלי סוכנות מרצדס הירושלמית "אוטו חן"), דיווחה בשבוע שעבר שחברת גרנד האוז, בה היא מחזיקה 25% מהמניות, התקשרה ביום האחרון של שנת 2003 בהסכם עם "עמותת ראשונים".

לפי ההסכם הוענקה לעמותה אופציה לרכישת 187-171 מגרשים (לפי שיקול דעת העמותה) בפרויקט גרנד האוז בגדרה, הניתנת למימוש עד סוף אוקטובר 2004.

המגרשים נשוא האופציה מהווים כשליש מהמגרשים בפרוייקט, שעד היום הסב לבעליו הפסדים כבדים. אם תמומש האופציה, תשלם עמותת ראשונים לגרנד האוז 40.6 מיליון שקל (בגין מימוש האופציה לרכישת 187 מגרשים) או 34.6 מיליון שקל (בגין האופציה לרכישת 171 מגרשים בלבד). לא ברור האם גרנד האוז תרשום רווח הון מהמכירה.

עמותת ראשונים מנוהלת ע"י מנהלת פרויקט מגורים העוסקת בבנייה עבור אנשי צבא הקבע, ובעבר בנתה שכונות מגורים בראש העין, יבנה, רעות, כפר יונה ועוד. לדברי דני בליליוס, מנכ"ל מנופים פיננסיים וגרנד האוז, מדובר בגוף הרציני ביותר מסוגו הפועל כיום בארץ: "זו עסקה מבורכת עבור החברה. אם היא תצא לפועל והסיכוי לכך טוב, זה המהלך הכי טוב שיכולנו לבצע בשוק של היום כדי לקדם את הפרוייקט".

מנופים פיננסים נכנסה לשותפות בגרנד האוז לאחר העברת השליטה בחברה לידי משפחת בליליוס, המחזיקה ביתרת הפרויקט באמצעות חברת אוטו חן. הפרויקט בגדרה משתרע על שטח של כ-338 דונם עליו אושרה תב"ע המאפשרת בניית 556 יח"ד (קוטג'ים ודירות) וכן שטחים מסחריים.

גרנד האוז רכשה את שטח הפרויקט בגדרה בשנת 96' מידי משפחת פויכטונגר תמורת סכום נכבד של 16.75 מיליון דולר. הרכישה מומנה באמצעות הלוואה מבנק הפועלים. נכון להיום, עומדת יתרת האשראי לבנק על 115 מיליון שקל. כנגד החוב שיעבדה המשפחה שני מגרשים בירושלים - מגרש התחנה המרכזית לשעבר ברחוב יפו ומגרש מרכז בליליוס באזור תלפיות.

לגרנד האוז, נכון לסוף ספטמבר, גירעון של 65 מיליון שקל בהון. רואי החשבון שלה מציינים מזה מספר שנים, כי המשך פעילותה מותנה בתמיכת בעלי המניות ובמימוש מיזם הבנייה.

החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 28.5 מיליון שקל ממכירת דירות והפסד של 7 מיליון שקל. את שנת 2002 כולה סיימה גרנד האוז עם מכירות של 11.7 מיליון שקל והפסד של 40.8 מיליון שקל. הפסדי החברה, רובם ככולם, נבעו מהוצאות מימון כבדות.