שלדות מפעלי מתכת וסולאור מתמודדות על רכישת התכוף

חובותיה של התכוף נאמדים בכ-15 מיליון שקל והיא נמצאת בהקפאת הליכים

חברת שלדות מפעלי מתכת , אשר עוסקת בייצור ושיווק מוצרי תעבורה נגררים ובעבודות מתכת, הודיעה היום שהיא מנהלת משא ומתן עם נאמן בהקפאת הליכים של קבוצת התכוף, לבחינת אפשרות לרכישת הקבוצה.

קבוצת התכוף עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק מכליות מסוגים שונים, רכבי תדלוק מטוסים, כבאיות ורכבים ייעודיים. כמו כן, עוסקת הקבוצה בביצוע פרויקטים שכוללים יצור מיכלים, עבודות קונסטרוקציה, ביצוע ארובות ותעלות.

לאחרונה נקטה הנהלת התכוף מספר צעדים דרסטיים, כחלק מניסיונה להבריא את החברה. בין היתר, הציעה החברה למפעל בית אלפא טכנולוגיות לרכוש ממנה קו ייצור של רכבי כיבוי אש ושני קווי ייצור נוספים. בחודש אוקטובר 2003 הציעו בעלי התכוף לבית אלפא טכנולוגיות לקבל 51% מהחברה ללא תשלום, תמורת כיסוי חובותיה. אולם, כל הניסיונות הללו להבראת החברה נכשלו והחברה עברה להקפאת הליכים.

אלון פרידנזון, מנכ"ל התכוף, מאשר שהבוקר היה דיון בעניין הארכת הקפאת התכוף, במהלכו ביקש הנאמן הארכת הקפאה בכ-4 חודשים נוספים. בין היתר, הוגשה הצעה לרכישה על ידי חברת סולאור, הצעה שמגובה בערבות בנקאית. "שלב זה הינו שלב התחלתי של הליך משפטי ונמצא בשלב הגימגומים בלבד". באשר למהות הרכישה העתידית טוען פרידנזון כי "קיימת סינרגיה גדולה בין החברות, שמתמחות בייצור מוצרי מתכת ותחבורה. שתי החברות מבוססות על פחות תקורות ויותר עבודה".

במהלך תשעת החודשים האחרונים של שנת 2003, רשמה שלדות הכנסות בסך 8.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 10.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2002. בשורה התחתונה רשמה שלדות הפסד של כ-690 אלפי שקל בשנת 2003, לעומת הפסד של כ-1.1 מיליון שקל בשנת 2002.

כאמור, חברת סולאור הציעה היום בבית המשפט המחוזי בנצרת לרכוש את חברת התכוף, תמורת 100% מחובות החברה שישולמו לבנקים. חובות התכוף נאמדים בהיקף כ-13.75 מיליון שקל, ועוד כ-1.266 מיליון שקל בתשלומי ליסינג משועבדים. התכוף חייבת לעובדים ולרשויות המס עוד 2.64 מיליון שקל. בנוסף מציעה סולאור לשלם כ-30% מחובות התכוף לספקים. סולאור היא איחוד של שמונה חברות מתכות, בבעלות דוד אורון.

שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, גבריאלה דה-ליאו לוי, צפויה להחליט האם להאריך את הקפאת ההליכים נגד התכוף, שהחלו בתחילת נובמבר, ובנוסף היא אמורה להחליט האם לאפשר לנאמן, רו"ח דוד שחם וב"כ עו"ד אביחי ורדי, לאשר את העסקה עם סולאור, בכפוף לאסיפות הנושים שטרם התקיימו, או להקצות זמן נוסף להגשת הצעות נוספות.

עו"ד אופיר רונן, בא כוח העובדים וההסתדרות, הודיע שהתרשם שהצעת סולאור היא הצעה רצינית, אך ביקש שביהמ"ש יתנה את ביצוע העסקה עם סולאור בהשארת קווי הייצור באתר הקיים באזור התעשייה ציפורית, שם מייצרים מיכליות, כבאיות ועוד.