מעלות העניקה דירוג A להרחבת האג"ח של חברת אלרוב בסך 60 מיליון שקל

פירעון האג"ח סידרה ד' יבוא ממימוש השקעות ובכלל זה מניות בנק הפועלים וחילוץ הון מפרויקט צמרת

חברת הדירוג מעלות העניקה דירוג A להרחבת האג"ח סידרה ד', בסך של 60 מיליון שקל, של חברת אלרוב . ההרחבה הר"מ באג"ח הינה להחלפת חוב בנקאי קיים ולפירעון של התחייבויות קיימות של אלרוב. כמו כן מצויין בנימוקי מעלות כי החברה מתכוונת להוריד את רמת המינוף הפיננסית הנוכחית שלה. במידה ולא תעמוד אלרוב בתנאים אלו, מתריאים במעלות, יושפע לשלילה דירוג החברה.

כלכלני מעלות מציינים כי אלרוב נהנית ממיצוב עיסקי גבוה מהממוצע בענף הנדל"ן, תוך שהם מעריכים כי תוך זמן קצר תוכל החברה לאכלס את השטחים אשר פונו על ידי הקו-אופ בקניון השרון בנתניה.

מצד שני, מצויין בסקירת מעלות כי מספ0ר הנכסים המניבים של החברה הינו נמוך יחסית, מה גם שענף המלונאות, בו יש לחברה החזקות, הינו ברמת סיכון מהגבוהות במשק. פרויקט ממילא בירושלים הנתון בסיכון בשל המצב הביטחוני, מעיב על יכולת הפרויקט לשרת את החוב העומד כנגדו, ועשוי להגדיל את הצרכים התזרימיים של החברה כמו גם את מרכיב היזמות בחברה. מבנה האובליגו של החברה מהווה נקודה חלשה נוספת לאיתנות הפיננסית של החברה.

במעלות מציינים כי הנהלת החברה מסרה כי המקורות העיקריים לפירעון האג"ח סידרה ד' בשנתיים וחצי הקרובות, יבואו ממימוש השקעות ובכלל זה מניות בנק הפועלים וחילוץ הון מפרויקט צמרת.

אלרוב היא חברת השקעות שפועלת בשני תחומים: נדל"ן וטכנולוגיה. באמצעות החברההבת אלרוב נדל"ן ומלונאות מחזיקה ומתפעלת הקבוצה נכסי נדל"ן מניב ועוסקת בייזום,בנייה וניהול של נכסים הכוללים דירות מגורים למכירה, שטחי מסחר, משרדים, בתימלון ודיור מוגן. במסגרת זו, פועלת החברה בעיקר להמשך פיתוחם של פרויקט הדירותמגדלי צמרת בת"א ופרויקט באזור המסחרי ממילא בירושלים. בנוסף, מחזיקה הקבוצהנדל"ן מניב בבריטניה ובצרפת וממשיכה לפעול לאיתור נכסים מניבים נוספים בחו"ל.

להזכירכם התנהלותה של חברת ההשקעות אלרוב, נעה בשנים האחרונות בין רווחים פנומנליים מבניית פרויקטים יוקרתיים של נדל"ן למגורים (ממילא בירושלים, מגדלי צמרת בת"א) לבין הפסדי ענק מהשקעות ספקולטיביות במיזמי היי-טק ותקשורת.

אלרוב דיווחה ברבעון השלישי על הפסד של 21.5 מיליון שקל, מתוכו הפרשה של 14.4 מיליון שקל בגין השקעתה בחברת הטכנולוגיה אקזקט (שמוחזקת בשיעור של כ-4% באמצעות קרן ההון סיכון של אלרוב,טכנורוב).

הרווח של אלרוב בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 5.4 מיליון שקל לעומת6.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.