יונתן קולבר יפרע חוב של 25 מיליון דולר בתמורה למניות בשווי 8.6 מיליון דולר בלבד

סטפן ברונפמן, בנו של צ`ארלס, יקבל כ-200 אלף מניות כור, שיכסו את הלוואת הנון-ריקורס * ההפסד של קולבר "על הנייר" בכור מסתכם ב-66 מיליון דולר

יונתן קולבר, מנהל העסקים הראשי בקונצרן כור , מנהל משא ומתן עם סטפן ברונפמן, בנו של צ`ארלס ברונפמן להעברת של לפחות 209,338 של מניות של כור, אשר מוחזקות על ידו. כך עולה ממסמך שהוגש על ידי כור לבורסה האמריקנית.

שווי השוק של המניות שיועברו עומד 37.2 מיליון שקל. למעשה, מנהל קולבר משא ומתן להעברת לפחות 25% מהאחזקה הישירה שלו בכור, שעומדת על 5.4%.

המהלך של קולבר אינו מהלך של מימוש רגיל של מניות, כפי שראינו אצל בעלי העניין האחרים בבורסה בעת האחרונה. מהמסמך שהגישה כור לבורסה, מתבררים פרטים לגבי חבילת המימון שנטל קולבר בעת רכישת מניות כור, לפני כחמש שנים. קולבר נטל הלוואת נון ריקורס (כזו שהביטחון היחידי כנגדה הוא המניות הנרכשות עצמן) ממשפחת ברונפמן, בהיקף כולל של 25 מיליון דולר. כמו כן, הוא לקח הלוואה בהיקף של 137 מיליון שקל מבנק הפועלים והשקיע כ-24.2 מיליון דולר. בסך הכל, השקיע קולבר בעת רכישת מניות כור 101.28 מיליון דולר.

כעת מנהל קולבר משא ומתן עם סטפן ברונפמן, בנו של צ`ארלס ברונפמן, להחזרת ההלוואה שלקח ממנו בעת רכישת מניות כור. מהמסמך עולה שההלוואה תשולם במלואה, על ידי קולבר על ידי העברת 209,338 מניות של כור מקולבר לברונפמן. מבחינתו של קולבר, מדובר במהלך משתלם במיוחד, שכן שווי המניות כיום עומד על כ-8.6 מיליון דולר.

*** הכתבה המורחבת מתפרסמת במהדורה המודפסת של "גלובס"